پرستار را به «صبوری» می‌شناسند
پرستار را به «صبوری» می‌شناسند
رئیس‌کل دادگستری استان گیلان حضرت زینب سلام‌الله علیها را الگویی برای همه ازجمله پرستاران برشمرد و گفت: هیچ زنی در مقام زن نمی‌تواند تا این میزان صاحب صبر و صبوری باشد و ازاین‌رو است که پرستار را به صبوری می‌شناسند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، پیش از ظهر  چهارشنبه ۹ آدر ۱۴۰۱ همایش تجلیل از پرستاران نمونه در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی – رئیس‌کل دادگستری گیلان، دکتر جان احمد آقایی – معاون پیشگیری دادگستری،  دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمود مرتضوی – مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه، دکتر توفیق یعقوبی – رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی و همچنین اساتید و پرستاران و کادر اجرایی این مرکز آموزشی درمانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی – رئیس‌کل دادگستری استان گیلان در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن روز پرستار اظهار کرد: باید سال‌ها بگذرد تا حماسه‌سازی‌هایی که پرستاران در دوران کرونا از خود برجای گذاشته‌اند برای همگان روشن شود.

وی با اشاره به پرستاری حضرت زینب (س) در روز عاشورا، خاطرنشان کرد: تحمل، رنج و مشقت‌های حضرت زینب (س) بسیار زیاد بود و تنها صبوری آن حضرت موجب شد تا عقیله بنی‌هاشم ادامه حیات یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان حضرت زینب (س) را الگویی برای همه از جمله پرستاران برشمرد و گفت: هیچ زنی در مقام زن نمی‌تواند تا این میزان صاحب صبر و صبوری باشد و از این‌رو است که پرستار را به صبوری می‌شناسند.

گفتنی است در این همایش از پرستاران نمونه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی تقدیر و تجلیل شد.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان