آئین افتتاحیه طرح مباحثاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید برگزار شد
آئین افتتاحیه طرح مباحثاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید برگزار شد
طرح مباحثاتی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با حضور اعضای هیئت‌رئیسه و مجموعه نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، آئین افتتاحیه طرح مباحثاتی اندیشه تمدن ساز با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ویژه اساتید به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه با حضور اعضای هیئت‌علمی و جمعی اساتید به‌صورت حضوری و ارتباط تصویری برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این آیین، برگزاری طرح‌های معرفت افزایی اساتید و اعضای هیئت‌علمی را مثمر ثمر برشمرد و اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید و اعضای هیئت‌علمی در کارگاه‌های معرفت افزایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شرکت کردند که می‌تواند در تربیت دانشجویان کارآمد، بسیار مؤثر باشد.
وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص و نخبه کشور در تقویت بنیان‌های دانش و مقاومت در برابر تهدید های خارجی، افزود: اعضای هیئت‌علمی می‌توانند با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و معرفت افزایی خود، در تحقق اهداف عالیه انقلاب و انتقال دانش و تجربه با مبنای اعتقادی و اسلامی پیشگام باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر و تحت تأثیر قرار گرفتن برنامه‌های جانبی دانشگاه در پی آن، گفت: بیشتر وقت دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر صرف پیشگیری و درمان بیماری کرونا سپری‌شده و کمتر در خدمت اساتید و اعضای هیئت‌علمی به جهت پرداخت به مباحث معرفتی بوده‌ایم.
دکتر سالاری با بیان اینکه گیلان جزو نخستین استان‌های درگیر بیماری کرونا بوده، افزود: سعی کرده‌ایم در کنار مدیریت و پیشگیری کرونا، زیرساخت‌های معیوب در دانشگاه را بهبود و توسعه ببخشیم.
وی با اشاره به برخی از اقدامات کلان دانشگاه در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌های ملی و استانی برای توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارتقا و اعتلای نظام سلامت استان استفاده‌شده و لازم است همه باهم در فضای همدلی در جهت رفع چالش‌ها و نقیصه‌های موجود تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معطم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در آیین افتتاحیه طرح مباحثاتی اندیشه تمدن ساز اظهار کرد: این دوره مباحثاتی در طی ۲۸ هفته ویژه اساتید و اعضای هیئت‌علمی برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دوره ۱۲۰ تن از اساتید و اعضای هیئت‌علمی در قالب ۲۶ گروه مباحثاتی حضور خواهند داشت.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان