اساس شکل گیری بنیاد مسکن حساب ۱۰۰ امام بود
اساس شکل گیری بنیاد مسکن حساب ۱۰۰ امام بود
نشست تبیین حساب 100 امام (ره) و کمک به مسکن محرومین با حضور مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مکسن انقلاب اسلامی استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از روحانیون و مبلغین شهرستان رشت در سالن شهید حق شناس برگزار گردید.

به گزارشپایگاه خبری رشتستان –  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، نشست تبیین حساب ۱۰۰ امام (ره) و کمک به مسکن محرومین با حضور مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مکسن انقلاب اسلامی استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از روحانیون و مبلغین شهرستان رشت در سالن شهید حق شناس برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین قربان پور با بیان اینکه، بنیاد مسکن نهادی است که با هدف رفع محرومیت از جامعه تشکیل‌شده و در راستای این هدف باید میزان خدمات‌رسانی به قشر محروم و بی‌بضاعت جامعه را افزایش داده و برای رفع نیازهای این قشر تلاش و جدیت بیشتری شود، اظهار کرد: تقویت حساب ۱۰۰ حضرت امام گامی مهم در راستای تامین مسکن محرومین است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان همواره تقویت جایگاه حساب ۱۰۰ را بعنوان رکن اصلی بنیاد در رأس کارها و اهداف خود قرار داده و به جدیت موضوع را پیگیری می نماید که در این راستا، تامین مسکن برای اقشار محروم و کم درآمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه مهندس دائمی با بیان اینکه هدف امام (ره) از افتتاح حساب ۱۰۰ ، تامین مسکن محرومین و استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در این امر پسندیده بود، ادامه داد: هم اکنون نیز مردم می توانند کمک های نقدی خود را برای ساخت مسکن محرومین از طریق شماره حساب ۱۰۰ نزد بانک ملی واریز کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با یادآوری این‌که حضرت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد زندگی مردم نظر داشتند گفت: با توجه به این‌که بزرگ‌ترین مشکل مردم مسکن و تأمین آن سخت بود، امام خمینی دستور تأسیس بنیاد مسکن به‌ عنوان یکی از اولین نهادهای سازندگی در کشور را دادند.

با دستور امام خمینی(ره) حساب ۱۰۰ افتتاح شد و در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ بنیاد مسکن انقلاب آغاز به کار کرد. مهندس دائمی اظهار کرد: اساس شکل گیری بنیاد مسکن حساب ۱۰۰ امام بود و نباید این مجموعه در غفلت و یا حاشیه نگه داشته شود.

وی رسالت اصلی این نهاد انقلابی را خدمت به محرومین دانست و افزود: این نهاد انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی گونه و با بهره‌گیری از حداقل امکانات خدمات بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف عمرانی به کشور ارائه کرده است.

مهندس دائمی گفت: در دولت سیزدهم مجموعاً مبلغ ۵۲۵۷۸ میلیون ریال، کمک بلاعوض (نقدی و غیر نقدی) از سوی خیرین نیکوکار استان ، جهت تامین مسکن خانواده های محروم و نیازمند واریز گردید، همچنین در این دوره از محل کمکهای بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) ، مجموعاً مبلغ ۸۵۶۶۹ میلیون ریال را به منظور کمک به احداث ، خرید ، تعمیر، تکمیل، تجهیز و رهن و اجاره ، ۱۷۰ خانواده محروم شهری و روستایی پرداخت نموده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به عملکرد انجمن خیرین مسکن ساز در استان اشاره کرد و گفت: پروژه ۶۲۷ واحدی حضرت تامن الائمه (ع) در مسکن مهر رشت احداث گردید. وی افزود: برای کمک به احداث این پروژه مبلغ ۴۹ میلیارد ریال از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) واریز گردید .

  • منبع خبر : رشتستان