لزوم تزریق دوز سوم واکسن های با پلتفرم ویروس غیر فعال
لزوم تزریق دوز سوم واکسن های با پلتفرم ویروس غیر فعال
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، هدف واکسیناسیون کرونا را ایجاد ایمنی در حداکثر جمعیت دانست و اضافه کرد: مطالعات نشان داده افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت کرده‌اند بعد از مدتی ممکن است سطح ایمنی آنان کاهش یابد و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.

دکتر فردین مهرابیان  با بیان اینکه سن تزریق واکسن نوبت سوم از ۴۰ سال کاهش پیدا کرده است، گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به بروز سویه جدید کرونا در کشور و اهمیت واکسیناسیون در کنترل این بیماری، افزود: افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسیناسیون خود را از واکسن‌های غیرفعال شده از جمله سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت استفاده کرده اند، باید نوبت سوم واکسن خود را به فاصله سه ماه بعد از نوبت دوم دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کلیه واکسن ها در هر ۴۵۶ مرکز واکسیناسیون استان موجود است، اظهار کرد: تاکنون ۹۴ درصد گیلانی ها دوز اول، ۸۵ درصد دوز دوم و ۱۰ درصد دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

مهرابیان، هدف واکسیناسیون کرونا را ایجاد ایمنی در حداکثر جمعیت دانست و اضافه کرد: مطالعات نشان داده افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت کرده‌اند بعد از مدتی ممکن است سطح ایمنی آنان کاهش یابد و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.

وی با اشاره به روند ملایم کاهش تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در گیلان، یادآور شد: هم اکنون ۱۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۳۰ بیمار جدید کرونایی ر ا بستری کردیم، گفت: در مجموع ۳۸ بیمار بدحال داریم.

  • منبع خبر : ایسنا