اجرای طرح آموزش ایمنی و پیشگیری از چهارشنبه سوری خطرناک در مدارس رشت
اجرای طرح آموزش ایمنی و پیشگیری از چهارشنبه سوری خطرناک در مدارس رشت
معاون آموزش ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از اجرای کمپین چهارشنبه سوری ایمن در کنار خانواده هم گام با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح مشترک به همراه کارشناسان حوزه آموزش و آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۵ گانه آتش‌نشانی در راستای آموزش ایمنی و پیشگیری از چهارشنبه سوری خطرناک در مدارس اجرا می‌شود.

رشتستان به نقل از ایسنا – حبیب موحدی معاون آموزش ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت شنبه ۱۹ اسفندماه در این گفت‌وگو با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: آموزش‌ها در حالت جهادی توسط کارشناسان تمامی ایستگاه‌های ۱۵ گانه آتش‌نشانی شهر رشت در دست انجام است.

وی با بیان اینکه تمام ایستگاه‌ها موظف‌ هستند تا در مدارس حوزه استحفاظی خود آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی و پیشگیری از چهارشنبه سوری خطرناک را ارائه کنند، افزود: برخی از مدارس شهر رشت تاکنون به پویش چهارشنبه سوری ایمن پیوستند.

معاون آموزش ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت با اشاره به اهمیت ویژه ایمنی شهر و شهروند بخصوص جوانان و نوجوان گفت: آسیب‌های جانی ناشی از بی‌احتیاطی و استفاده از مواد محترقه در نقاط مختلف کشور به گوش‌ می‌رسد به همین دلیل فرهنگ سازی در این زمینه برای احیاء رسم کهن ایرانی ضروری است.

موحدی از اجرای طرح آموزش و ایمنی در پایان سال و ویژه عید نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای آموزش ایمنی در مقاطع مختلف تحصیلی، پارک‌ها، مساجد، پیاده راه فرهنگی و هماهنگی برای انتشار توصیه‌های ایمنی از پشت چراغ قرمزها، فیلم‌های کوتاه زیر یک دقیقه از شبکه صدا و سیمای مرکز گیلان و سامانه شاد و غیره هم اکنون در حال اجرا می باشد.

وی افزود: شب چهارشنبه آخر سال برای هر آتش نشان بودن در کنار خانواده از بهترین لحظات زندگی محسوب می‌شود اما آتش نشانان در ایستگاه‌های ۱۵ گانه رشت با استقرار خودرویی در نقاط مختلف شهر به صورت آماده باش هستند تا لحظات خوش و بدون حادثه برای شهروندان رقم بزنند.

  • منبع خبر : ایسنا