برف حدود ۲۰۰ راه روستایی مناطق کوهستانی گیلان را مسدود کرد
برف حدود ۲۰۰ راه روستایی مناطق کوهستانی گیلان را مسدود کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش برف در استان از مسدود شدن ۲۰۰ راه روستایی در مناطق کوهستانی استان خبر داد.

فریبرز مرادی دوشنبه بیست و هشتم دی ماه افزود: این روستاها عمدتا در حوزه شهرستان های سیاهکل، رودبار، تالش، رضوانشهر، رودسر و املش واقع شده است. وی با بیان اینکه اولویت در باز بودن راههای اصلی و مواصلاتی استان است ، اظهار داشت: به محض فروکش کردن برف ، اقدام به بازگشایی راههای روستایی خواهد شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین به میزان بارش برف در استان نیز اشاره و بیان کرد:تاکنون ارتفاع برف در مسیر اسالم- خلخال به یک متر رسیده است ؛ ضمن اینکه میزان بارش برف در رودسر – لات محله و زیاز – شوک محله ۱۰۰ تا ۱۳۰ سانتیمتر گزارش شده است. مرادی ادامه داد: همچنین میزان برف در بلوردکان- خصیب دشت یک متر، شوک ملکوت۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر ،ر، سیاهکل – دیلمان یک متر، ماسال- گیلوان ۴۵ تا ۵۰ سانتیمتر ، پونل- خلخال ۷۰ سانتیمتر و محور شفت – امام زاده ابراهیم – امام زاده اسحاق ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر، رشت – لاهیجان ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر و رشت – خمام بین پنج تا ۱۰ سانتیمتر رسید. وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سه میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در ۶۹۰ کیلومتر از راههای استان توسط راهداران برای بازنگه داشته شدن راههابرفروبی شده است. مرادی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی راههای اصلی استان به غیر از محور پونل- خلخال باز و تردد در انها در جریان است ، از مردم خواست از ترددهای غیرضروری در چنین شرایط جوی بپرهیزند و در صورت ضرورت برای تردد در راههای استان حتما زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی داشته باشند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: مردم می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان تماس بگیرند.

در جلسه شب گذشته ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد که دهیاری ها با استفاده از ظرفیت تراکتور هایی که جهاد کشاورزی با صاحبان آنها هماهنگ و به فرمانداری ها معرفی کرده است برای بازگشایی راههای روستایی در کنار راهداری استفاده شود. طبق گزارش اداره کل راهداری گیلان ۵۴۲ راهدار با ۳۵۹ دستگاه ماشین آلات در ۳۹ راهدار خانه ثابت و ۱۸ راهدار سیار در راههای استان مستقر هستند. هواشناسی گیلان پیش بینی کرد سامانه بارشی که از شنبه شب در استان فعال شد تا صبح فردا سه‌شنبه در این استان فعال است و سپس گیلان را ترک خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایرنا