عدم شناسایی کرونای دلتا در استان گیلان
عدم شناسایی کرونای دلتا در استان گیلان
معاون علوم پزشکی گیلان گفت: اگرچه تاکنون سویه های هندی و دلتا را در گیلان شناسایی نکردیم، اما به دنبال مسافرت هایی که از اقصی نقاط کشور به استان ما انجام شده، به زودی احتمال شناسایی سویه های جدید وجود دارد.

دکتر آبتین حیدرزاده، با بیان اینکه آمارها از شیوع سویه های جدید کروناویروس در جهان و کشور ما خبر می دهد، اظهار کرد: سویه های هندی و دلتا بیشترین سویه های در حال گردش در اروپا و آمریکا هستند.

وی با اشاره به سیر صعودی بیماری در کشور و استان، افزود: اگرچه تاکنون سویه های هندی و دلتا را در گیلان شناسایی نکردیم، اما به دنبال مسافرت هایی که از اقصی نقاط کشور به استان ما انجام شده، به زودی احتمال شناسایی سویه های جدید وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند و گفت: متاسفانه شاهد اندکی افزایش در تعداد بیماران طی هفته اخیر هستیم؛ این در حالی است که سه هفته اخیر به زیر ۲۰۰ بستری رسیده بودیم، اما اکنون بیش از ۲۰۰ بستری است.

حیدرزاده، با بیان اینکه ابتدا شهرستان رودبار و سپس شهرستان آستارا از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی رسید، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان ماسال نیز وضعیت نارنجی دارد و این احتمال وجود دارد که شهرستان های لاهیجان، املش، شفت و رشت نیز به زودی نارنجی شوند.

وی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در دورهمی ها را راهکار کنترل بیماری دانست و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۵۰ نفر وخیم است.

  • منبع خبر : ایسنا