بازنگری ۳۶۹ طرح هادی روستایی با اعتبار ۴۲ میلیاردی در گیلان
بازنگری ۳۶۹ طرح هادی روستایی با اعتبار ۴۲ میلیاردی در گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از بازنگری 369 طرح هادی روستایی در استان خبر داد و گفت: برای تهیه این طرح ها حدود 42 میلیارد تومان صرف اعتبار شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد میکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی  در جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی که با حضور اعضای کمیته برگزار شد، گفت: طرح هادی ۶ روستا بازنگری و پس از بررسی‌های لازم با موافقت اعضا تصویب شد.

وی افزود: طرح هادی روستاهای مامودان در شهرستان رشت، راسته کنار در شهرستان خمام، درواز در شهرستان رضوانشهر، مژدهه در شهرستان شفت و مجموعه آق اولر و مریان در شهرستان تالش طرح‌هایی بودند که مورد بازنگری قرار گرفته و پس از موافقت اعضا تصویب شدند.

دائمی ادامه داد: طرح هادی روستایی طرحی است که به منظور هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه برای توسعه و عمران روستاها، ارائه تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، تأمین عادلانه امکانات از طریق پیش‌بینی زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و نیز سایر نیازمندی‌های عمومی روستایی توسط این نهاد تهیه و در افق ۱۰ ساله و یا در صورت ضرورت با اختصاص اعتبار مورد نیاز این طرح با توجه به نیاز روستا مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

دائمی از تهیه و بازنگری طرح هادی در ۳۶۹ روستای گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد تهیه و بازنگری طرح هادی با اعتباری حدود بر ۴۲ میلیارد تومان در دو سال اخیر تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر ریاست جمهور به استان گیلان در راستای تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستاهای استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان کمک فراوانی کرد، افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور در بخش تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی به بنیاد مسکن گیلان اختصاص یافت که در ادوار گذشته بی سابقه بوده است.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان