افتتاح ۲۴۵۴ واحد مسکن ملی در روستاهای گیلان
افتتاح ۲۴۵۴ واحد مسکن ملی در روستاهای گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از شناسایی ۱۱ هزار و ۳۹ متقاضی مسکن ملی روستایی خبر داد و گفت: ۲۴۵۴ واحد را افتتاح رسمی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – حامد دائمی مدیر کل بنیاد مسکن گیلان یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲در جلسه شورای مسکن استان گیلان، ماموریت بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را ساخت خانه در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دانست و اظهار کرد: با توجه به آورده متقاضیان در شهرهای رشت و انزلی و لنگرود و رودسر و… در حال احداث واحد هستیم.

وی تعداد متقاضیان حائز شرایط در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را ۱۰ هزار و ۳۴۲ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۸۰۵۱ نفر تایید نهایی شدند و تاکنون ۱۸۱۹ نفر در بانک های عامل افتتاح حساب کردند و ۱۳۶۴ نفر واریزی اولیه را انجام دادند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تخصیص پروژه برای ۱۶۴۹ نفر خبر داد و اضافه کرد: با کمبود زمین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مواجه هستیم و برای ساخت ۱۱۴۱ واحد در ۱۳ شهر باید ابلاغ زمین شود.

دائمی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان، خواستار بازنگری در نحوه بازپرداخت برای حمایت از خانوارها شد و گفت: متقاضیان خواستار بازپرداخت پلکانی در پنج سال اول تقسیط هستند.

وی سهمیه سالانه گیلان در طرح نهضت ملی مسکن روستایی را ۴۵۰۰ واحد دانست و بیان کرد: برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعهد ساخت ۹۰۰۰ واحد را داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۹ متقاضی را شناسایی و به بانک های عامل معرفی کردیم که ۲۰۰۰ نفر بیشتر از تعهد است؛ همچنین ۷۹۲۴ نفر موفق به عقد قرارداد با یکی از ۹ بانک عامل استان شدند.

دائمی با بیان اینکه ۶۳۹۴ واحد در مرحله اسکلت و سقف است، عنوان کرد: ۴۷۱۷ واحد در مرحله اتمام سفتکاری بوده و ۲۴۵۴ واحد را افتتاح رسمی کردیم.

  • منبع خبر : ایسنا