جلسه هم‌افزایی مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب برای تسریع در صدور مجوز انشعاب
جلسه هم‌افزایی مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب برای تسریع در صدور مجوز انشعاب
جلسه‌ای در راستای تسریع در روند صدور مجوز انشعاب آب و فاضلاب با حضور شهردار رشت ،اعضای شورای اسلامی، مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان و برخی از مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ باتوجه به اهتمام شورای اسلامی و شهرداری برای رفع مشکلات شهروندان در حوزه انشعابات آب و فاضلاب یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ جلسه‌ای در همین راستا باحضور رحیم شوقی شهردار رشت ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران و حمل  ونقل و ترافیک شورای اسلامی، سید حسین رضویان رییس کمیسیون توسعه پایدار، رضا عاشری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی، یزدانی مدیر منطقه یک شهری، مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت و مدیر منطقه یک شهری در حوزه آب و فاضلاب در دفتر شهردار رشت برگزار شد.

شهردار رشت در این جلسه مواردی را در بحث اجرای پروژه ممیزی املاک و مزیت‌های آن برای شهر سخن گفت و ابراز داشت: تعامل بین شورا و شهرداری با اداره آبفا موجب بهبود خدمات رسانی به شهروندان می‌شود.

شوقی افزایش تعامل هر چه بیشتر در تمامی زمینه‌ها و به خصوص در زمینه نصب انشعاب‌های فاضلاب را یکی از محورهای اساسی این جلسه عنوان کرد که باید با گسترش رایزنی بین دستگاهی تحقق پیدا کند.

محسن سماکچی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه مورادی را متذکر شد و ابراز داشت: با در اختیار داشتن کد پستی املاک می‌توان به آرای تخریب و سایر اطلاعات مورد نیاز املاک دسترسی پیدا کرد که این امر در نهایت به کاهش فرآیندهای دارای در شهرداری و شرکت آب و فاضلاب کمک می‌کند.

سید حسین رضویان رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت هم در این جلسه گفت: با ایجاد هم‌افزایی بین شهرداری رشت و شبکه توسعه شرکت آب و فاضلاب هم مشکلات شهروندان در حوزه واگذاری انشعاب حل خواهد شد و هم بسیاری از امورات شهروندان با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هم در این جلسه گزارشی در مورد واگذاری انشعابات آب و انجام حفاری‌ها در سطح مناطق پنجگانه ارائه داد و تاکید کرد که با هم‌افزایی و انسجام بین شهرداری و این نهاد در انجام بسیاری از امورات شهری و اداری تسریع خواهد شد.

یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهری که به عنوان نماینده مدیران مناطق پنج گانه در این جلسه حضور داشت هم از برگزاری جلساتی با شرکت آب و فاضلاب جهت تسهیل در اخذ انشعاب آب برای املاک خبر داد و افزود: املاک دارای پروانه برای گرفتن انشعاب مشکل خاصی ندارند و قرار است برای آن دسته از املاکی که رای تخریب ندارند از سوی شهرداری گواهی اعطا شود.

یزدانی تصریح کرد: طبق قانون ما برای املاکی که نسقی بوده و دارای رای تخریب هستند نمی‌توانیم این گواهی را صادر کنیم.

  • منبع خبر : شهرداری رشت