ابعاد پرورشی دانش‌آموزان در مدارس تقویت شود
ابعاد پرورشی دانش‌آموزان در مدارس تقویت شود
سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر تقویت بعد پرورشی دانش‌آموزان، گفت: محیط آموزشی تأثیر بیشتری از محیط خانه بر تربیت و پرورش شخصیت فرزند دارد، هر چقدر معلمین و مدیران آموزشی بهتر بتوانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند، می‌توانند اثرگذاری آن را در تربیت نسل آگاه شاهد باشند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت چهارشنبه، ۱۴ تیرماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش و رفع موانع آن سرمایه گذاری برای آینده است که از بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی بیان اینکه فراهم کردن فضای آموزشی مناسب حداقل‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم، افزود: باید به مسئله آموزش اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و بعد از انقلاب فضاهای آموزشی جدید احداث شد، در نوسازی و احداث مدارس جدید از ظرفیت خیرین و بنیاد مستضعفان استفاده کردیم.

عاشوری با تأکید بر تقویت بعد پرورشی دانش‌آموزان، بیان کرد: محیط آموزشی تأثیر بیشتری از محیط خانه بر تربیت و پرورش شخصیت فرزند دارد، هر چقدر معلمین و مدیران آموزشی بهتر بتوانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند، می‌توانند اثرگذاری آن را در تربیت نسل آگاه شاهد باشند، انتخاب مدیران شایسته هم در کیفیت آموزشی و برنامه ریزی تحصیلی مدرسه مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه اگر بعد تربیتی و پرورشی به درستی انجام گیرد، بخش علمی هم تقویت می‌شود، گفت: کرونا آسیب‌های زیادی را هم به بخش علمی و هم بخش پرورشی وارد کرد؛ وابستگی به فضای مجازی و کاهش سن اعتیاد از جمله این آسیب‌هاست. در حوزه باورها و اعتقادی هم باید برنامه‌های راهبردی داشته باشیم و به مدارس ابلاغ شود.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: در اغتشاشات اخیر خیلی از نوجوانان ما در خیابان‌ها حضور داشتند که درک درستی از انقلاب و ولایت نداشتند، نمی‌خواهیم آموزش و پرورش را مقصر بدانیم ولی نباید اثرگذاری آن را نادیده گرفت.

عاشوری با بیان اینکه جوانان سرمایه آینده نظام هستند، گفت: دغدغه فرهنگیان بسیار مهم است زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسالتی مانند انبیا را دارند و آینده‌سازان نظام را تربیت می‌کنند. باید معرفی از اسطوره‌های ملی برای تقویت هویت ملی جوانان بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: درگیری زندگی روزمره باعث شکاف بین نسلی شده و عدم ارتباط صمیمی والدین با فرزندان باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بسیاری از جوانان دستگیر شده در اغتشاشات از خانواده‌هایی بودند که در فضای خانواده رفاقت و صمیمیتی نداشتند، باید تدبیری شود تا در جلسات شورای آموزش و پرورش به این موارد هم پرداخته شود.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت