دانشگاه به عنوان یک ساختار نظام‌مند علمی بایستی فرآیندهای سنتی را پشت سر بگذارد
دانشگاه به عنوان یک ساختار نظام‌مند علمی بایستی فرآیندهای سنتی را پشت سر بگذارد
نشست سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با روسای مراکز آموزشی درمانی رشت و ۱۷ بیمارستان تابعه دانشگاه با هدف افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها و به دنبال آن رضایتمندی مردم و کارکنان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)؛ صبح روز پنج شنبه، ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، نشست دکتر مصطفی گل‌شکن- سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با روسای مراکز آموزشی درمانی رشت و ۱۷ بیمارستان تابعه دانشگاه با هدف افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها و به دنبال آن رضایتمندی مردم و کارکنان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در نشست هم اندیشی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه با روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، دکتر گل‌شکن اظهار داشت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا چالش‌های اصلی مربوط به واحدهای تابعه بویژه مشکلات تامین مواد اولیه بخش تغذیه و انعقاد قرارداد مربوط به تصفیه‌خانه‌ها به طور کامل رفع شود.
وی با بیان اینکه تسویه مالی هزینه‌ حامل‌های انرژی تا پایان سالجاری توسط این معاونت صورت می‌پذیرد، گفت: در سال جدید، تقبل هزینه‌ حامل‌های انرژی مراکز درمانی بر عهده خود آن‌هاست. سامانه ثبت مصرف حامل انرژی نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه در راستای درک ضرورت مستندسازی تمام فرآیندهای بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: در بحث تنخواه‌ها باید به سمت مستندسازی دقیق و منظم پیش برویم تا به جایگاه مطلوب مورد نظر دست یابیم.
دکتر گل شکن با اشاره به حجم کاری و مسئولیت های سنگین معاونت توسعه اذعان داشت: وظیفه اصلی این معاونت نظارت است و باید واحدهای تابعه بتوانند برای رفع مشکلات و چالش‌ها راهکارهای منطقی و بر اساس شواهد عینی و علمی ارایه دهند تا با همراهی و مساعدت تمام و کمال این معاونت، موانع موجود مرتفع شود.
در ادامه جلسه، دکتر گل‌شکن با تاکید بر بهبود فرآیند، کاهش هزینه و افزایش درآمد، اظهار داشت: مشکل اصلی واحدها، ساختاری است و باید به سامانه های موجود در این مراکز درمانی توجه ویژه‌ای شود. تکمیل و ثبت اطلاعات در این سامانه‌ها معیوب بوده و نیاز به بازنگری دارد. واحد HIS مراکز درمانی دانشگاه از این پس به واحد مالی متصل شده است تا امکان نظارت و ارائه آمار به خود واحدها نیز تسهیل شود.
وی با تاکید بر تکمیل اطلاعات در سامانه‌ها تصریح کرد: به همین منظور تخصیص نیرو به کمیته کسورات در هر بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی ضروری بوده و اعضای این کمیته نیز به واحد مالی معرفی خواهند شد.
دکتر گل‌شکن با تاکید بر این موضوع که ایمنی اولویت اول ماست ، از روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها درخواست کرد اقدامات لازم در این خصوص را اولویت خود قرار دهند‌‌.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه با اشاره به لزوم برآورده ساختن انتظارت این معاونت، گفت: ما با نگاهی حمایتی و تشویقی قصد داریم نظارت بر عملکرد مدیران بیمارستان را به معاونت توسعه بسپاریم و برای افزایش بهره‌وری مدیران در جلسه‌ای که با حضور این عزیزان برگزار خواهد شد، کتابچه شرح وظایف در اختیارشان قرار خواهد گرفت و انتظارات عملکرد نیز بر همان اساس خواهد بود.
دکتر گل‌شکن در پایان سخنان خود، بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی را نیروهای خط مقدم دانشگاه دانست و شان و منزلت روسا و کارکنان این مراکز را بسیار بالا عنوان کرد.
در این نشست، جمعی از روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانهای تابعه دانشگاه نیز به بیان مشکلات و موانع موجود پرداختند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان