آغاز طرح سالمسازی دریا در گیلان
آغاز طرح سالمسازی دریا در گیلان
با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان طرح سالمسازی دریا در ۱۰ شهرستان گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی غروب (پنجشنبه) ۱ تیر در جشنواره و مراسم نمادین آغاز فعالیت طرح‌‌های سالمسازی دریا، با بیان اینکه هرساله تعداد قابل توجه‌ای مسافر به سواحل این استان سفر می‌کنند، اظهار کرد: در گیلان سواحل بسیار زیادی با ویژگی‌های قابل توجه وجود دارد که اگر بتوان از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند شد بسیار در عرصه‌های مختلف به توسعه استان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر نقش سرمایه‌گذار در توسعه سواحل استان گفت: باید در گیلان برای سرمایه گذاران در هر حوزه‌ای فرش قرمز پهن کنیم و سرمایه گذاران فعال در حوزه سواحل هم باید از بومیان این استان برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

استاندار گیلان با اشاره به وجود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در این استان بیان کرد: بخشی از سواحل موجود در گیلان در مناطق شهری و بخشی دیگر در مناطق روستایی قرار دارد و به این منظور فرمانداران مکلف به برگزاری جلسات با سرمایه گذاران حوزه سواحل هستند‌.

دکتر عباسی با اشاره به اجرایی شدن طرح سالمسازی دریا در این استان بیان کرد: باید فرمانداران مناطق ساحلی که سالمسازی شده است را برای گردشگران بومی و غیر بومی معرفی کنند تا دیگر شاهد غرق شدن هموطنانمان در سواحل نباشیم.

وی از شناسایی ۳۰۰ نقطه خطر آفرین در سواحل گیلان خبر داد و تصریح کرد: با بررسی‌‌های به عمل آمده تاکنون در ۱۰ شهرستان این استان ۳۰۰ نقطه خطر آفرین و شنا ممنوع  و همچنین ۳۰ طرح سالمسازی دریا شناسایی شده است‌.

نماینده عالی دولت در گیلان، مردم این استان‌ را مردمی ولایتمدار و دیندار برشمرد و گفت: مسافران و گردشگران باید در سواحل استان تمامی شئونات اسلامی و فرهنگی را رعایت کنند و در همین راستا دستوراتی به متولیان امر داده شده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه احداث بازارچه‌های محلی در سواحل گیلان باید مورد توجه فرمانداران قرار گیرد، افزود: در این بازارچه‌ها می‌توان انواع محصولات کشاورزی و صنایع دستی را به منزله ظهور گذاشته و برای بومیان اشتغال ایجاد شود، لذا باید مناطقی در سواحل استان در این خصوص شناسایی شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از طرح آزادسازی سواحل در گیلان به منظور ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تصریح کرد: آزادسازی سواحل به معنای رهاسازی نبوده و متولیان امر به ویژه فرمانداران و منابع طبیعی باید حریم ازاد شده را با نظارت کامل در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان