اهدای حکم دبیر شهر ملی رشتی‌ دوزی به شهردار رشت از سوی معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور
اهدای حکم دبیر شهر ملی رشتی‌ دوزی به شهردار رشت از سوی معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور
مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور طی مراسمی، حکم دبیر شهر ملی رشتی‌دوزی را به سید امیر حسین علوی شهردار رشت اعطا کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ مراسمی با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و جمعی از مدیران ‌و فعالان حوزه صنایع دستی گیلان برگزار شد.

 مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در این جلسه ظرفیتهای شهر رشت را در حوزه صنایع‌دستی بسیار چشمگیر و مطلوب با دو ویژگی درون زا و برونگرا بودن خواند و ابراز داشت: صنایع‌دستی تجلی و نقطه عطف مفهوم شهر خلاق است و با جهانی شدن مسیر دستیابی به اهداف و خلاقیتهای جدید فراهم می‌شود.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ضمن اشاره به موقعیت شهر رشت در حوزه شهرهای خلاق خوراک یونسکو تصریح کرد: صنایع‌دستی، حلقه اتصال دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود و گیلان جزو مهمترین استانهای کشور در ترویج دیپلماسی فرهنگی است.

 سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم ضمن معرفی کلانشهر رشت به‌ عنوان شهر خلاق یونسکو و ظرفیتهای مطلوب این شهر در سایر حوزه‌ها از جمله هنرهای سنتی اظهار کرد: شهرداری رشت برای پیشبرد اهداف خود در حوزه شهر خلاق، ستادی با همین نام راه‌اندازی کرده و در این راستا ضمن تاکید بر تقویت مناسبات چندجانبه، تفاهم‌نامه‌هایی را با اداره‌کل میراث‌ فرهنگی و سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان منعقد کرده است.

 شهردار رشت با اذعان به این نکته که در مدت یک ساله اخیر و با توجه به کاهش روند شیوع ویروس کرونا، شهرداری رشت رویدادهای مختلفی را با محوریت شهر خلاق برگزار کرده است، تصریح کرد: برای حفظ برند شهر خلاق خوراک و تقویت جایگاه شهر رشت در یونسکو برنامه های گسترده و متنوعی تدوین شده است.

 سید امیر حسین علوی در پایان توجه به همه جنبه های خلاقیت را اولویت این نهاد ذکر کرد و گفت: در تلاشیم از تک‌ عنصری بودن گذر کرده و موضوع خلاقیت را در همه حوزه‌ها به ویژه کسب و کارهای کوچک ترویج دهیم که در این حوزه صنایع‌دستی دارای مزیت بسیار ویژه‌ای است.

 لازم به ذکر است در پایان این مراسم و از سوی مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، حکم دبیر شهر ملی رشتی‌دوزی به سید امیر حسین علوی شهردار رشت اعطا شد.

  • منبع خبر : شهرداری رشت