ضرورت توجه بیش از پیش به نظام سلامت ماسال
ضرورت توجه بیش از پیش به نظام سلامت ماسال
طی نشست مشترک مسوولان‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مسوولان‌ ماسال بر ضرورت توجه بیش از پیش به نظام سلامت شهرستان تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)،هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جریان حضور در شهرستان ماسال، با فرماندار و نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در دفتر ریاست بیمارستان رسالت ماسال دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به رشد نظام بهداشت و درمان ماسال طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: این شهرستان همچنان نیازمند توجه است.
وی با اشاره به حضور گردشگران و مسافران در ماسال، افزود: با توجه به جمعیت ساکن و جمعیت مسافر در ماسال، لازم است بیشتر به توسعه خدمات در شهرستان توجه شود.
دکتر حسن محمدیاری-نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای ارتقای نظام سلامت حوزه انتخابیه طوالش، اظهار کرد: این بیمارستان نیازمند پزشکان متخصص، پرستار و دیگر نیروی انسانی مورد نیاز است.
وی همچنین بر ضرورت توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در ماسال تاکید کرد.
مهندس غلامرضا گیل‌چالانی، فرماندار شهرستان ماسال نیز در این نشست با اشاره به نیاز های سلامت‌محور این شهرستان، اظهار کرد: برخی مشکلات در بیمارستان وجود دارد که باید با عزم و همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان مرتفع شود.
وی با اشاره به رشد زیرساخت‌های درمانی در شهرستان ماسال، افزود: خوشبختانه بخش ICU بیمارستان رسالت ماسال آماده افتتاح است.
فرماندار شهرستان ماسال همچنین از الحاق دو دستگاه دیالیز به بیمارستان خبر داد و گفت: از ظرفیت خیرین نیز جهت خرید یک دستگاه آمبولانس استفاده شده و به زودی به ناوگان خودرویی شهرستان الحاق می‌شود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان