فراخوان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی در مساجد گیلان منتشر شد
فراخوان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی در مساجد گیلان منتشر شد
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اعلام فراخوان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی در کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: ۲۹ آبان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به انتشار فراخوان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی در گیلان، گفت: این جشنواره به‌منظور تقدیر از مروجان کشور با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از معرفی افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتابخوانی در جشنواره مذکور خبر داد و افزود: مروج کتابخوانی کسی است که با طراحی و اجرای فعالیت‌های مستمر و خلاقانه کتابخوانی را گسترش می‌دهد یا فرآیند خواندن را لذت‌بخش‌تر، عمیق‌تر و تاثیرگذارتر می‌سازد.

وی، فعالیت‌هایی که به افزایش، گسترش و استمرار و تداوم کتابخوانی در میان مردم می‌انجامد را از شاخصه‌های ترویج کتابخوانی دانست و بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در چهار بخش گروه‌ها و نهادهای غیردولتی، بخش افراد، بخش نگاه و بخش نشان استمرار در این جشنواره شرکت کنند.

رضوانی‌نژاد با اشاره به شاخص‌های این جشنواره تصریح کرد: تاثیرپذیربودن در گسترش کتابخوانی، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه اجرایی، اثربخشی فعالیت‌های کتابخوانی در رفتارهای اجتماعی و عمومی مردم، استفاده حداکثری از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌ها، استفاده مناسب از مشارکت مردم و چهره‌ها، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌عنوان الگو، فعالیت به شکل داوطلبانه و فعالیت در قالب گروهی از شاخصه‌های انتخاب برگزیدگان است.

وی، ۲۹ آبان را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: علافه‌مندان باید تمامی مستندات خود را به‌صورت الکترونیکی به دبیرخانه مرکزی به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه پنجم، دبیرخانه شبکه مروجان کتابخوانی کشور ارسال کنند.

هم اکنون ۲۴۶ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان فعال است که از این تعداد ۱۴ کتابخانه در شبستان مساجد راه اندازی شده و ۹۸ کتابخانه دارای مخزن است.