بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در گیلان مصرف شده است
بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در گیلان مصرف شده است
مشترکین گاز طبیعی در استان گیلان، در 6 ماهه نخست سال جاری 3 میلیارد و 243 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، روز یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر، اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد رشد یافته است.

وی در ادامه درخصوص مصرف گاز در بخش خانگی گفت: مشترکین گاز خانگی در بهار و تابستان امسال ۶۹۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

جمال نیکویی با قدردانی از مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی، بیان کرد: علیرغم جذب بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید در یک سال گذشته، مصرف گاز در این بخش کاهش یافته و این امر موجب انتقال گاز بیشتر به سایر حوزه های مصرف به ویژه بخش نیروگاهی استان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در همین راستا از تحویل یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه های تولید برق استان در بهار و تابستان سال جاری خبر داد و گفت: با کاهش مصرف گاز بخش خانگی، گاز تحویلی به نیروگاه های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین درخصوص مصرف گاز در سایر حوزه های مصرف گفت: در نیمه اول سال جاری ۳۶۳ میلیون مترمکعب گاز به بخش صنعتی، ۸۹ میلیون مترمکعب گاز به بخش تجاری و ۱۶۰ میلیون مترمکعب گاز به ایستگاه های CNG استان تحویل شده است.

جمال نیکویی در پایان با اشاره به شروع فصل سرد سال از همه مشترکین گاز درخواست کرد تا با مدیریت مصرف گاز، ضمن کاهش هزینه های خانوار، همانند سال های گذشته شرایط را برای توزیع پایدار گاز برای تمام نقاط استان فراهم کنند.

  • منبع خبر : گاز گیلان