کاهش مصرف شیر منجر به بروز بیماری های متعدد در افراد می شود
کاهش مصرف شیر منجر به بروز بیماری های متعدد در افراد می شود
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همزمان با اول ژوئن (11 خرداد- روز جهانی شیر) با تاکید بر افزایش سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی در جامعه ، اعلام کرد : کاهش مصرف شیر منجر به بروز بیماری های متعدد در افراد جامعه می شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) : دکتر اسماعیل نورصالحی- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هدف از برگزاری روز جهانی شیر ترویج فرهنگ مصرف آن در سطح جامعه، بهبود رشد کودکان و نوجوانان و پیشگیری از پوکی استخوان( که هزینه های درمانی زیادی به کشورها تحمیل می کند ) است ،  اظهار داشت :  مصرف این محصول مغذی به عنوان یک غذای کامل در همه گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان، مادران باردار ، سالمندان و بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و سرطان توصیه می شود.
وی ادامه داد : در کشور ما نتایج بررسی های مصرف غذایی خانوارهای کشور حاکی از آن است که متوسط سرانه مصرف شیر بسیار کمتر از متوسط سرانه جهانی است و این روند متاسفانه می تواند زمینه ساز شیوع بیماری های فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی های متعدد استخوانی شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به  اینکه کاهش مصرف شیر در جامعه می تواند منجر به کوتاهی قد نسل جدید شود، تصریح کرد: علاوه بر عوامل اقتصادی، فرهنگ و سواد تغذیه ای جامعه هم از دلایل اصلی کاهش سرانه مصرف شیر در کشور محسوب می شوند.
دکتر نور صالحی  در خاتمه روز جهانی شیر را فرصت مناسبی جهت اطلاع رسانی اهمیت مصرف شیر ، در راستای ارتقا شاخص های سلامت جامعه ذکر کرد و  گفت : آگاهی بخشی درخصوص اهمیت مصرف شیر و انواع محصولات لبنی در مهدهای کودک ، مدارس و جامعه می تواند سلامت جامعه ایرانی را تضمین کند./ص
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان