۱۰ هزار اصله نهال در رشت توزیع شد
۱۰ هزار اصله نهال در رشت توزیع شد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال (سه‌شنبه 15 اسفند 1402) به مناسبت روز درختکاری در این شهر خبر داد.

علیرضا حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۴۰۲ در این گفت و گو اظهار کرد: این تعداد اصله نهال در قالب ایستگاه‌های سیار در خیابان پرستار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، میدان انتظام، چهارراه گلسار، میدان فرهنگ، خیابان رسالت جنب محیط زیست و میدان مصلی توزیع شده‌است.

وی کاشت درخت در مناطقی شامل بلوار معلم، پیاده راه فرهنگی، بلوار امام رضا و لاکان با حضور مدیران مناطق پنج گانه شهرداری را از دیگر برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت به مناسبت روز درختکاری عنوان کرد و افزود: فردا (چهارشنبه) نیز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر در مناطق اجرای طرح میثاق ( هشت پروژه تقاطع همسطح و غیر همسطح ) کاشت نهال انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با اشاره به بهره‌مندی از توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد برای توزیع نهال در سطح شهر رشت به مناسبت روز درختکاری اظهار کرد: فعالان سازمان‌های مردم نهاد با حضور در درب منازل شهروندان در چند منطقه رشت شامل قلی‌پور، مطهری، رسالت، صف سر و لاکان شهر نهال رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهند.

حسنی با بیان اینکه افزون بر ۵۰۰ اصله درخت طی امروز و فردا در شهر رشت غرس خواهد شد، ادامه داد: تا پایان سال جاری؛ ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درخت همگام با پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور و طرح میثاق در شهر رشت غرس می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت اضافه کرد: سرانه فضای سبز در رشت به ازای هر نفر ۲.۴ مترمربع (۱۷۱ هزار مترمربع فضای سبز عمومی در رشت) است که بر اساس استاندارد باید به ازای هر نفر هشت تا ۱۲ مترمربع فضای سبز موجود باشد.

وی با بیان اینکه شهر رشت دارای ۶۸ پارک کوچک و بزرگ است، اظهار کرد: برای توسعه پارک‌ها و فضای سبز رشت در مناطق پنج گانه شهرداری این شهر فضاهایی مشخص شده که به سرانه فضای سبز اضافه خواهد شد ضمن اینکه با اتمام پروژه پارک ۴۵۰ هکتاری در جاده لاکان رشت فضای سبز شهرداری رشت افزایش می‌یابد.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است؛ این شهر دارای پنج منطقه شهرداری است.

امروز ۱۵ اسفند روز درختکاری است.

  • منبع خبر : ایرنا