بازدید استاندار گیلان از ستاد انتخابات شهرستان رشت
بازدید استاندار گیلان از ستاد انتخابات شهرستان رشت
استاندار گیلان عصر دیروز(سه شنبه26 اسفند) از ستاد انتخابات رشت واقع در فرمانداری و همچنین از فرآیند نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر بازدید کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری رشت؛ دکتر ارسلان زارع عصر روز سه‌شنبه(۲۶اسفند) با همراهی رئیس و دبیر ستاد انتخابات استان و فرماندار رشت، از ستاد انتخابات شهرستان رشت و همچنین فرآیند نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر بازدید کرد.
وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه اراده و خواست عمومی مردم ایران بنا شده، اظهار داشت: مردم سالاری دینی ، عالی ترین جلوه حاکمیت اراده و خواست مردم بر مبنای شرع مقدس اسلام است که در کشورمان حکمفرماست.
وی با یادآوری بیان ماندگار امام راحل مبنی بر اینکه “میزان رأی ملت است” و نیز تصریح رهبر معظم انقلاب که رأی مردم را حق الناس خواندند، گفت: پیوسته به همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات تأکید کرده ام که رضایتمندی مردم را وجهه همت قرار دهند و از همه پتانسیل ها برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده کنند.
استاندار گیلان با تأکید بر اهمیت اطمینان بخشی به جامعه از سلامت و امنیت انتخابات اضافه کرد: در خصوص فراهم سازی تحقق این دو مولفه مهم، برنامه ریزی و اقدامات لازم، طبق قانون انجام شده و لازمست که از همه ظرفیت ها همچون گروه‌های مختلف، احزاب سیاسی، گروه های مرجع، متنفذین دینی، علمی و فرهنگی و اصحاب رسانه برای تقویت انگیزش مردم در جهت خلق مشارکت حداکثری، بهره گیری لازم انجام شود.
استاندار گیلان همچنین از واحدهای مختلف فرمانداری رشت بازدید کرد و به دست اندرکاران نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر خداقوت گفت.
ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از چهارشنبه هفته گذشته بیستم اسفندماه آغاز شده و طبق اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور؛ ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در فرمانداری ها تا ساعت ۲۰ امشب ادامه دارد و ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایل، رایانه شخصی و دفاتر پیشخوان تا ساعت ۲۴:۰۰ ادامه می یابد.
لازم به یادآوری است که ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) انجام می شود.