آغاز عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم های خط دومداره پست لاهیجان ۲
آغاز عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم های خط دومداره پست لاهیجان ۲
عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم های 14 پایه خط دومداره پست لاهیجان 2 به طول تقریبی 3/5 کیلومتر آغاز شد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای گیلان«بهمن داراب زاده»مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به نقش مهم و حیاتی پست لاهیجان۲ در تامین برق مشترکین این منطقه گفت: پست لاهیجان ۲ با بار حدود ۳۶ مگاولت آمپر، تامین انرژی برق مشترکین بخش زیادی از مرکز شهرستان لاهیجان و نواحی اطراف آن را برعهده دارد. حدود ۱۴ پایه و سیم های خط این پست قدیمی تر بوده و در بارش های سنگین برف در سال های ۸۳، ۸۶، ۹۶ و ۹۸ به شدت آسیب دیده اند.
وی افزود: با پیش بینی اینکه در بارش های احتمالی برف امسال این خط دچار مشکل شود و منجر به اخلال در امر تغذیه پست و بی برقی بخشی از مشترکان شود، پروژه ای تحت عنوان برکناری و سیم کشی هادی های ۱۴ پایه از خط دو مداره لاهیجان ۲ – سیاهگلده، لاهیجان ۲ – لاکان به طول تقریبی ۳/۵ کیلومتر تعریف شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به اهمیت این خط، عملیات اجرایی این پروژه توسط پیمانکار پروژه آغاز شده است و پیش بینی می شود در بهمن ماه امسال این پروژه اتمام و به بهره برداری برسد.
داراب زاده گفت:شرایط بسیار پیچیده ای از نظر اجرای پروژه ها در استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان، وجود دارد. شروع فصل بارندگی و تعدد روزهای بارانی، شالیزار بودن منطقه و عدم دسترسی آسان ماشین آلات به پای دکل ها از جمله مشکلات اساسی در اجرای این پروژه می باشد.
گفتنی است که پارگی سیم فاز وسط خط لاکان مابین دکل ۲ و ۳ که کلمپ شده است، پارگی سیم فاز بالای خط لاکان مابین دکل ۴ و ۵، پارگی سیم فاز بالای سیاهگلده و فاز بالا و پایین لاکان ما بین دکل ۵ و ۶، پارگی سیم فاز وسط و پایین خط لاکان مابین دکل ۶ و ۷ و پارگی سیم های دو فاز در سه نقطه و بانداژ شدن آن در چند نقطه از جمله مشکلات اساسی این خط بود که منجر به تعریف پروژه برکناری سیم های این خط شد.