گذر از پیک مصرف سال جاری مستلزم همکاری و همیاری مشترکین با صنعت برق استان است
گذر از پیک مصرف سال جاری مستلزم همکاری و همیاری مشترکین با صنعت برق استان است
محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر رشت به ایراد سخنرانی در خصوص تشریح وضعیت صنعت برق استان در بخش توزیع و نقش مدیریت بهینه مصرف انرژی جهت گذر از پیک بار سال جاری پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری  رشتستان به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان-مهدیزاده ضمن تشکر از بانیان برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه و حاضرین در این مراسم گفت : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مفتخر به ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ششصد هزار مشترک است و تمامی تلاش اینجانب و همکارانم در اینشرکت بر این است که با برنامه ریزی صحیح و مدون معیشت برقی تمامی هم استانی های ارجمند تامین شود،معیشتی که در دنیای امروز،اساسی ترین و مهمترین زیرساخت تحول و پویایی بشر است و وجود آن با کیفیت حیات و بقاء انسان گره خورده است.

وی گفت: زندگی بدون برق در عصر ارتباطات و تکنولوژی میسر نیست و بدیهی است وابستگی شدید سایر حوزه ها از جمله آب،گاز و مخابرات به این انرژی پاک ،نقش و اهمیت رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را بیش از پیش هویدا میسازد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود : با عنایت به تغییر اقلیم و کمبود بارشها در کشور و افزایش بی سابقه دمای هوا در چند سال اخیر و همچنین افزایش قابل توجه بکارگیری لوازم برقی سرمایشی از سوی مردم ،نقش همیاری و مشارکت مشترکین برق جهت گذر از پیک بار سال جاری بیش از پیش لازم و ضروری است.

محمد تقی مهدیزاده اظهار داشت :خوشبختانه ما در میهن اسلامی مردم متدین و با ایمانی داریم و لزوم تبیین مدیریت مصرف صحیح انرژی به عنوان عمل صالح در جامعه ضرورت پیدا می کند و این رفتار مسئولانه موجب صرفه جوئی اقتصادی و کمک به سبد خانوار و متعاقبا هم افزائی اجتماعی و حفظ محیط زیست خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود طی روزهای پیش رو و باتوجه به احتمال افزایش گرمای هوا و همچنین ورود مسافران به گیلان، نیاز مصرف برق استان به طرز چشمگیری افزایش یابد.

مهدیزاده گفت: امیدواریم با همراهی مردم شریف استان و با مدیریت مصرف برق همچنان این پایداری شبکه های برق ادامه داشته باشد تا برخلاف سالهای ماقبل ۱۴۰۱ شاهد خاموشی های نوبتی نباشیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۱ الی ۱۷ و در شب ۱۸ الی ۲۳ می باشد و مشترکین محترم می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: ادارات می بایست ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات میباشد که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکرده اند با هماهنگی استانداری قطع شده است.

مهدیزاده عنوان کرد: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های ذی ربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۷۵ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی به هم استانی های شریف می باشند.

وی در انتها به معرفی اپلیکیشن برق من پرداخت و گفت : مشترکان برق با نصب این اپلیکیشن کاربردی و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.

گفتنی است در حاشیه مراسم پرفیض نمازجمعه شهر رشت بروشور تهیه شده توسط روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گیلان با محتوای معرفی و تشریح راهکارهای مصرف بهینه برق خانگی بین نمازگزاران توزیع شد.

در این بروشور مباحثی به‌جهت مدیریت مصرف برق همچون عدم استفاده از لوازم برقی غیر ضروری در ساعات پیک بار، نگه داشتن دمای کولرهای گازی در ۲۴ درجه سانتیگراد و سرویس دوره‌ای لوازم برقی سرمایشی و… عنوان شده است.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان