توزیع ۴۰۰ تن گوشت قرمز منجمد در گیلان
توزیع ۴۰۰ تن گوشت قرمز منجمد در گیلان
رئیس جهاد کشاورزی گیلان، از توزیع بیش از ۴۰۰ تن گوشت قرمز منجمد برای مدیریت بازار خبر داد و بیان کرد: گوشت قرمز منجمد در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – صالح محمدی رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در راستای قانون انتزاع بخشی از وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، اظهار کرد: میز اقتصادی استان و دستگاه های متولی همچون جهاد کشاورزی و سازمان صمت و تعزیرات حکومتی نیز در این راستا فعالیت می کنند.

وی با اشاره به نقش دولت در تامین کالاهای اساسی بازار شب عید طی سال گذشته، افزود: امسال بیشتر شاهد نظارت حاکمیتی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی در استان خواهیم بود که به ریاست استاندار دنبال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه نوع میوه های شب عید و قیمت ها در استان مشخص می شود و نظارت عالیه دولت برقرار است، تصریح کرد: تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان شرایط خاصی را ایجاد کرده؛ پیش بینی می شود که تعطیلات نوروز را زودتر آغاز کنیم و لذا آمادگی ها و تدارکات لازم از هم اکنون انجام شده است.

محمدی از فراوانی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی خبر داد و بیان کرد: نظارت بر بازار را با رویکرد جدید شامل مانورهای بازرسی و نظارتی آغاز کردیم و مراحل بعدی هم در دست اجراست؛ در واقع با تقویت اکیپ های نظارتی، کنترل بر قیمت کالاهای اساسی را در دستور کار داریم تا مردم هنگام مراجعه به بازار با ثبات قیمت ها مواجه شوند.

وی با بیان اینکه میوه شب عید شامل پرتقال و سیب و کیوی از هم اکنون تدارک دیده شده است، گفت: بیش از ۳۰ مرکز را برای توزیع میوه شب عید تعیین کردیم که ۹ مرکز در رشت و مابقی در سایر شهرهاست؛ البته قیمت میوه ها هفته پایانی اعلام می شود و برای حمایت از مصرف کنندگان، زیر قیمت بازار خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از دایر بودن مراکز توزیع میوه شب عید تا پایان تعطیلات خبر داد و اضافه کرد: در کنار بخش خصوصی هستیم تا تعادل بازار حفظ شود و مردم نگرانی نداشته باشند؛ به محض هرگونه کمبود یا افزایش قیمت، از ذخایر استراتژیک استان استفاده می کنیم.

وی با اشاره به رصد مستمر بازار با محوریت جهاد کشاورزی و صمت و تعزیرات و بسیج اصناف، عنوان کرد: تمام تلاش ما کنترل بازار است که در قالب گشت های مشترک میدانی و جهادی انجام می شود و قطعا با افرادی که در سفره و امنیت غذایی مردم اخلال ایجاد می کنند، به شدت برخورد می کنیم.

محمدی، در ادامه به تولید گوشت قرمز و مرغ در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان جزو استان هایی است که قیمت گوشت قرمز در آن تعادل دارد و معمولا مشمول افزایش نگران کننده قیمت نمی شود، زیرا دام بومی داریم؛ روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز در استان مصرف می شود که بیش از ۹۰ درصد آن تولید استان بوده و مابقی وارداتی است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از توزیع بیش از ۴۰۰ تن گوشت قرمز منجمد برای مدیریت بازار خبر داد و بیان کرد: گوشت قرمز منجمد در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها توزیع می شود؛ در سردخانه ها نیز به اندازه کافی گوشت قرمز داریم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی گیلان را از استان های تاثیرگذار در تولید مرغ کشور دانست و تصریح کرد: روزانه بیش از ۶۵۰ تن مرغ در استان تولید می شود؛ البته ۲۷۰ تن نیاز استان بوده و مابقی به سایر استان ها می رود و نگرانی در این بخش نداریم؛ هم اکنون ۱۶ میلیون قطعه جوجه در حال پرورش بوده و در سردخان های استان نیز به اندازه کاقی مرغ منجمد داریم و در زمان کمبود از ذخایر استراتژیک استفاده می کنیم.

محمدی، همچنین از تامین تخم مرغ و شکر و روغن و خرما ویژه ماه رمضان در استان خبر داد و بیان کرد: کالاهای اساسی سه ماه دیگر را تامین کردیم؛ همچنین برای کنترل بازار، برنامه ریزی لازم برای تامین برنج نیز صورت گرفته است.

  • منبع خبر : ایسنا