گام‌های بزرگی در ایام کرونا در استان گیلان برداشته شد
گام‌های بزرگی در ایام کرونا در استان گیلان برداشته شد
جلسه اختتامیه ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی و درمانی گیلان با حضور ارزیابان وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین دانشگاه، مدیران ستادی و روسای مراکز آموزشی درمانی گیلان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشکاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ ظهر دوشنبه ۲۸ شهریور گام‌های بزرگی در ایام کرونا در استان گیلان برداشته شد، جلسه اختتامیه ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی و درمانی گیلان با حضور ارزیابان وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین ، مدیران ستادی ، روسای مراکز آموزشی درمانی  رشت ، رییس دانشکده پزشکی بهمراه معاونین ، مسئولین آموزشی اعتبار سنجی و  تعدادی از اساتید دانشگاه برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه، با قدردانی از تیم ارزیابی و اعتبارسنجی وزارت بهداشت، گفت: یکی از بخش‌هایی که در ایام کرونا دچار آسیب شده، بخش آموزش است.
وی با اشاره به تزریق بیش از ۵ میلیون دوز واکسن در ایام کرونا، تاکید کرد: در ایام پیک کرونا ، گاهی حتی تا ۲ هزار بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی  بستری بودند و تعداد بیماران درگیر با کرونا در استان تا کنون به ۹۵ هزار بیمار بستری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افتتاح ۲۷ پروژه سلامت محور در  هفته دولت  یادآور شد:  برای افزایش خدمات و امکانات دانشگاه،  از ظرفیت ارتش، سپاه، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)  و سایر نهادها  استفاده  شد.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی از جمله سالمندی در گیلان و همچنین حجم بالای مسافرت‌ها به گیلان، تصریح کرد: گیلان از این نظر شرایطی متفاوت با سایر استان‌های کشور دارد زیرا علاوه بر  افزایش بار درمانی بهداشتی در استان بخاطر مسافرپذیری و سالمندی ، ۴۰ تا ۵۰ درصد زیرساخت‌های بهداشت و درمان‌مان نیز فرسوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به موفقیت های دانشگاه در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات  موجود در ایام کرونا، دو خوابگاه پسران و دختران  به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه اضافه  شد.
دکتر سالاری با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های MRI، CT Scan، تخت‌های ویژه، تخت‌های بیمارستانی و… خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر، برای ۱۴۰ عضو هیئت علمی، تعیین تکلیف شده است.
وی با ابراز امیدواری برای ساخت بیمارستان‌های جایگزین رازی و شفا در رشت، گفت: در تلاش هستیم تا بیمارستان‌های شهید بهشتی انزلی و دکتر پیروز لاهیجان را نیز گسترش دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر لزوم بازنگری در خصوص کلان منطقه‌های کشور، تاکید کرد.
دکتر سالاری با اشاره به لزوم تقویت پردیس‌های دانشگاهی در کشور، اذعان داشت:  با تقویت پردیس انزلی می توان  خروج دانشجویان از کشور  را کاهش داد و این موضوع می‌بایست در کل کشور مورد توجه قرار گیرد، زیرا علاوه بر خروج ارز از کشور، کیفیت آموزشی و مسائل فرهنگی دانشجویان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به استقرار دستگاه‌های رادیولوژی، سونوگرافی، CT Scan و MRI در مراکز درمانی سطح استان، اظهار داشت: در این زمینه، علاوه بر تجهیز مراکز آموزشی درمانی، با تجهیز بیمارستان‌های شهرستان‌های استان،  از اعزام بیماران به مرکز استان و یا خروج  از استان جلوگیری شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امکانات درمانی استان گیلان تنها در خدمت گیلانیان قرار نگرفته است، گفت: استان  گیلان به علت مسافرپذیر بودن در طول سال به بخش قابل توجهی از گردشگران خدمت‌رسانی می‌کند و با افزایش تجهیزات و خدمات در گیلان، در واقع به تمام مردم کشور خدمت‌رسانی می‌کنیم.
برای مشاهده تصاویر بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان