اجرای مجدد محدودیت‌ها، پیامی به مردم و مسئولان در جهت رعایت بیشتر دستورالعمل‌هاست
اجرای مجدد محدودیت‌ها، پیامی به مردم و مسئولان در جهت رعایت بیشتر دستورالعمل‌هاست
استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان اجرای مجدد طرح جامع محدودیت های هوشمند کرونایی را ارائه دهنده پیام و هشدار به مردم و مسئولان مبنی بر رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها عنوان کردند.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع روز (شنبه۲۱فروردین) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه گیلان در معرض قرارگرفتن در شمار استان‌های با شتاب خیلی تند و تند به سمت اوج گیری ابتلا به کروناست، افزود: مهمترین دلایل ارائه شده بروز وضعیت افزایش ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور توسط وزارت بهداشت در ستاد ملی ، انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی از کشور عراق، رعایت نکردن جدی پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، شکل گیری اجتماعات، خریدهای پرشمار شب عید و دیدوبازدیدها و سفرهاست.
وی هم‌صدایی در میان مسئولان و خدمتگزاران و تلاش مضاعف برای مهار این بیماری را موجب زنده نگه‌داشتن امید در دل مردم دانست و اظهار داشت:  با یادآوری شرایط دشوار پیشین در مقاطع مختلف سال گذشته، همچنان بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این همه‌گیری؛ رعایت توصیه های بهداشتی، پرهیز از شکل گیری دورهمی، تجمع و نیز ترددهای غیرضروری است و انتظار داریم همه مردم و مسئولان این موارد را به دقت مراعات کنند تا میزان رعایت دستورالعمل ها افزایش یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید براینکه باید در سخت ترین شرایط هم موضوعات را با جدیت دنبال و مدیریت کنیم، گفت: تمهید مقدمات لازم برای سخت ترین شرایط از جمله افزایش تخت های بیمارستانی در بخش های دولتی و خصوصی، افزودن اکسیژن سازها و دیگر امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای آمادگی مقابله با این بیماری در شرایط سخت ، اندیشیده شده تا حتی یک بیمار نیز بدون تخت نماند.
وی با بیان اینکه اجرای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مشاغل براساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی پیام مهمی را به مردم و مسئولان برای رعایت بیشتر دستورالعمل ها ارائه می کند، افزود: فرمانداران، اتحادیه های صنفی، کمیته امنیتی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج و سمن ها بر رعایت الزامات طرح جامع بویژه توسط اصناف نظارت کرده و مطابق با قانون، با متخلفان برخورد شود.
استاندار گیلان انجام اقدامات اقناعی با تولید محتوای مبتکرانه توسط صدا و سیما و رسانه ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این مقطع زمانی؛ رسانه‌ها نقش پر رنگی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌افزایی عمومی دارند و انتظار دارم صداوسیما و کمیته فضای مجازی ستاد استانی مدیریت کرونا، نسبت به تولید محتوای رسانه‌ای اثربخش در زمینه ضرورت پرهیز از عادی‌انگاری، اقدام کنند.
وی بار دیگر لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید متناسب با الزامات کرونایی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه را متذکر و یادآور شد: تغییر رفتار اجتماعی و برگزیدن سبک زندگی جدید از جمله خرید اینترنتی و دید بازدید از طریق تماس تصویری و مجازی به جای حضوری، راه اصلی مقابله با کرونا و قطع چرخه زنجیره انتقال بیماری است.
دکتر زارع با بیان اینکه تزریق واکسن به اقشار مختلف جامعه براساس سند ملی واکسیناسیون اجرایی می شود، اظهار کرد: مهلت پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا نیز در جهت حمایت از متقاضیان این بخش ، تا شهریور ماه امسال تمدید شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز ملی فنآوری هسته ای و شهدای این عرصه و پاسداشت تلاش‌های صورت گرفته برای نیل به افتخارات ممتاز در این حوزه گفت: فنآوری هسته ای، نماد خودباوری، استقلال علمی و و تداعی‌گر عزت و اقتدار جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های علمی است.
استاندار گیلان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی که نامی بلند نه فقط در ارتش بلکه در نیروهای مسلح کشورمان و دفاع مقدس دارد، افزود: از این قهرمان بزرگ به‌عنوان فردی که در مسیر مبارزه، جهاد و دفاع از آرمان‌های بلند ایران اسلامی گام هایی استوار برداشت، یاد می شود.
در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تمهیدات لازم در حوزه های مختلف ارائه کردند.