گازرسانی به‌ منطقه سیستان به‌زودی تکمیل می‌شود
گازرسانی به‌ منطقه سیستان به‌زودی تکمیل می‌شود
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به همراه استاندار و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسؤولین آن استان و همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از ایستگاه CNG در شهر زابل، خط ٢٤ اینچ دشتک-زابل و شبکه توزیع شهرستان زهک بازدید بعمل آورد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت  گاز استان گیلان – وزیر نفت در ابتدای سفر به منطقه سیستان گفت: خط لوله اصلی انتقال گاز به منطقه سیستان و بسیاری از شهرهای آن در اواخر کار بوده و به زودی این خط انتقال افتتاح می‌شود و و تلاش می‌شود اگر موانعی هم وجود دارد، رفع شوند.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از زابل شبکه دارد و از طریق سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده) تامین می‌شود، افزود: بی‌شک این گاز برای مردم به‌ویژه صنایع و گلخانه‌ها برای کشت اهمیت دارد و به امید خدا در مرحله بعد از آن برای صادرات به افغانستان استفاده خواهیم کرد.

زنگنه پس از این بازدید درنشست بررسی طرح های انتقال گاز سیستان و بلوچستان در محل فرمانداری شهرستان زابل حضور یافت و درخصوص روند گازرسانی به مناطق مختلف آن استان با مسئولین مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

لازم به توضیح است در این بازدید حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان نیز به عنوان استان معین در امر گازرسانی به منطقه سیستان حضور داشت و گزارشی از روند اجرای گازرسانی در مناطق مذکور ارائه نمود.

وی در این گزارش بیان نمود: هم اکنون عملیات گازرسانی به شهرستان زابل و شهرهای محمدآباد، زهک، ادیمی و دوست محمد در حال انجام بوده و تاکنون بالغ بر ۲۳۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز در این شهرها اجرا شده است و در ادامه عملیات نصب علمک نیز در مناطق مذکور انجام می شود.

  • منبع خبر : شرکت گاز استان گیلان