ثبت بیش از ۱۱۰۰۰ فقره درخواست استفاده از مقرری بیمه بیکاری در تامین اجتماعی گیلان
ثبت بیش از ۱۱۰۰۰ فقره درخواست استفاده از مقرری بیمه بیکاری در تامین اجتماعی گیلان
در حال حاضر 6900 نفر از تامین اجتماعی گیلان مقرری بیمه بیکاری دریافت نموده و ماهانه بابت این تعهد در سطح استان چهل میلیارد تومان پرداخت انجام میگردد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان و بر اساس آمار منتشره از حوزه آمار و اطلاعات این مجموعه ، از فروردین لغایت دیماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۰۹۵ فقره درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری در استان به ثبت رسیده است .

به استناد گزارش مربوطه از این تعداد ۶۹۵۱ نفر یعنی ۶۲ درصد متقاضیان را مردان و ۴۱۴۴ نفر یعنی حدود ۳۸ درصد را زنان تشکیل میدهند .

۹۵۵۵ نفر از متقاضیان به دلیل اتمام قراردادهای کاری و بقیه به دلایلی همچون اخراج و تعطیلی واحدهای کاری نسبت به ثبت درخواست اقدام نموده اند .

بیشترین میزان آمار مقرری بگیران در سالجاری مربوط به شهریورماه بوده است .

تامین اجتماعی گیلان ماهانه حدود ۴۰ میلیارد تومان مقرری پرداخت نموده و در پایان دی ماه ۶۹۰۰ نفر از این تعهد برخوردار بوده اند .

شایان ذکر است مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات تامین اجتماعی میباشد که از سال ۱۳۶۹ پس از یک دوره آزمایشی رسماً به دامنه خدمات این سازمان افزوده گردیده و بیمه شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) که علیرغم میل باطنی به شکل غیرارادی شغل خود را از دست میدهند میتوانند پس از طی مراحل اداری و اخذ رای اداره کار میتوانند از آن بهره مند گردند .

مجرد یا متاهل بودن و میزان سابقه بیمه پردازی هر فرد ، دوره زمانی برخورداری از این تعهد را تعیین مینماید .

سیستم آمار مقرری بیمه بیکاری به شکل داشبوردی بوده و هرروز متاثر از عواملی همچون پایان یافتن دوره برخورداری تعدادی از افراد ، قطع به دلیل اشتغال مجدد و … در نوسان میباشد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان