همزمان با ۳۱ خرداد سالروز وقوع زلزله در شهرستان رودبار سال ۶۹، همایش زلزله، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، در رشت برگزار شد
همزمان با ۳۱ خرداد سالروز وقوع زلزله در شهرستان رودبار سال ۶۹، همایش زلزله، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، در رشت برگزار شد
همزمان با سی و یکمین سالگرد زلزله ۶۹رودبار همایشی تحت عنوان زلزله، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توسط اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی و با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در محل سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بانک صادرات برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان ماکان پدرام مدیرکل این اداره در حاشیه این همایش با تاکید بر ایمن سازی ساختمان‌ها و رعایت قوانین و آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز‌ها، بر لزوم اهمیت مقاوم سازی سازه ها وآموزش همگانی آمادگی در برابر زلزله اشاره کرد وگفت: در این همایش با دعوت از کارشناسان و متخصصان این عرصه، شرایط و ضوابط خاص سازه‌های مختلف برای مقاوم سازی برابر زلزله و بحران‌های احتمالی بررسی می شود.
ماکان پدرام، با اشاره به اینکه می‌توان با بهره مندی از مقررات ملی ساختمان و مقاوم سازی، از بروز بحران پیشگیری کرد، افزود: با برپایی چنین نشست‌هایی و با تکیه بر تجربیات گذشته و الگوبرداری از نظام‌های پیشرفته شهرسازی، می توان با افزایش ساخت و ساز‌های مهندسی و علم پایه، درصد خسارت‌های احتمالی را بسیار کاهش داد.
در ادامه مهندس پارسا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به لزوم تداوم نظارت بیشتر از طرف مهندسان عضو و نیز اجرای مصوبات و قوانین ساخت و ساز از سوی مراجع صدور پروانه و ادارات موازی اشاره داشتند.
مرادی مدیرکل بحران استانداری استان گیلان نیز به اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان و شناسایی و تدقیق حریم گسل و موضوع اسکان موقت اشاره نمود.
در پایان همایش دکتر معز که به عنوان سخنران علمی جلسه دعوت شده بودند مطالبی در باب زلزله هایی مخرب صد سال اخیر و نحوه ساخت ها، ایرادات اجرایی پرتکرار در ساختمانها و شرایط ساخت و ساز در استان پرداختند.

  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان