اینترنت ۵G چقدر ۴G سریع‌تر است؟
اینترنت ۵G چقدر ۴G سریع‌تر است؟
اینترنت؛

سرعت های تئوری اینترنت موبایل عموما با چیزی اصطلاحا کف خیابان یا از آن بدتر، در فضای داخلی دریافت می کنید، واقعا متفاوت هستند. ما بدون شک می دانیم که شبکه ۵G از شبکه ۴G سریع تر است. همچنین سرعت واقعی اینترنت ۵G نسبت به اینترنت ۴G بیشتر است اما چقدر؟ اینجا می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم.

با حداکثر سرعت دانلود ۵۰۰ مگابایت در ثانیه (در شرایط تست خاص شبکه فعلی) می توان گفت که ۵G قول می دهد که هرگونه مشکل در مورد سرعت اینترنت موبایل را برای چند سال آتی حل کند. اما آیا فناوری جدید واقعاً به مکث های پخش آنلاین ویدئو، سرعت دانلود پایان و پینگ نامناسب پایان می دهد؟

برای آگاهی از میزان اطمینان سرعت ۵G متخصصان شبکه تلفن همراه Opensignal “سرعت بارگیری قابل اطمینان” را بررسی کرده اند. یعنی میانگین سرعت دانلود که ۹۰ درصد کاربران یک کشور از آن بهره می برند و از این طریق در دنیای واقعی ۵G نسبت به ۴G را ارزیابی می کنند.

مقایسه سرعت واقعی ۵G با ۴G بر اساس میانگین سرعت دانلود که ۹۰ درصد کاربران

در حالی که سرعت قابل اتکا توسط کاربران ۵G به طور قابل توجهی پایین تر از حداکثر سرعت یا حتی متوسط ​​سرعت است، آنها هنوز هم به طور مداوم و به طور قابل توجهی بالاتر از سرعت قابل اعتماد در اتصالات ۴G هستند. به طور متوسط، سرعت قابل اطمینان ۵G بیش از ۷ برابر سرعت ۴G در ۲۰ کشور مورد مطالعه بود.

جالب اینجاست که این مطالعه همچنین اختلافات فاحشی را در سرعت شبکه در کشورهای مختلف نشان می دهد. در حالی که ۹۰ درصد کاربران ۵G کره جنوبی از سرعت متوسط ​​بالای ۱۶۱٫۸ مگابیت در ثانیه لذت می برند، سرعت قابل اطمینان ۵G در ایالات متحده از سرعت ۴G کره جنوبی با سرعت ۱۴٫۲ (در مقابل ۱۳٫۵) حتی کمتر است. این بدان معنا نیست که کاربران ۵G ایالات متحده سرعت دانلود را بسیار سریعتر از آن را نمی بینند، متوسط ​​سرعت شبکه ۵G بسته به ارائه دهنده از ۴۷٫۷ تا ۷۱٫۳ مگابیت در ثانیه است – اما به طور قابل اطمینان به این سرعت نمی رسند.

  • منبع خبر : ترنجی