افزایش مصرف برق در روز‌های گرم پایان هفته
افزایش مصرف برق در روز‌های گرم پایان هفته
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به افزایش مصرف برق در روزهای گرم پایان هفته گفت: با همکاری مسافرین و هم استانی‌ها از این بحران پیش رو عبور می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان _ مدیرعامل توزیع برق گیلان محمد تقی مهدیزاده با اشاره به افزایش دما و تعطیلی ادارات در دو روز آتی، اظهار کرد: تعطیلی سراسری ادارات دولتی منجر به هجوم مسافران به استان‌های شمالی بویژه گیلان می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مصرف برق در کشور و شرایط تأمین برق در روزهای آینده و ورود خیل عظیم گردشگران و مسافرین به استان گیلان افزود: در ماه گذشته میزان مصرف برق در برخی روزها روند افزایشی قابل توجهی داشت و حتی رکورد مصرف ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات نیز برای اولین بار در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه با همکاری هم استانی‌ها، صنایع و دستگاه‌های اجرایی موفق شده‌ایم هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مشترکین اعمال نشود، گفت: تاکنون هیچ گونه چالشی در حوزه تأمین برق در گیلان بویژه در بخش مشترکین خانگی نداشتیم.

مهدی زاده با بیان اینکه وزارت نیرو برای جذب افزایش همکاری مشترکان خانگی سیاست تشویق همه مشترکان اعم از پرمصرف‌ها را هم در دستور کار خود قرار داده، اضافه کرد: امسال پاداش صرفه جویی به همه مشترکانی که میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش بدهند تعلق خواهد گرفت.

وی با تشکر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق افزود: پیش بینی می‌شود که در روزهای آتی موج شدید گرما کشور و استان را فرا بگیرد و متعاقب آن، با افزایش شدید مصرف مواجه شویم.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ابراز امیدواری کرد: با کمک مشترکین و مسافرین که به این استان عزیمت می‌کنند در تعرفه‌های مختلف بتوانیم ضمن تأمین آسایش و رفاه همگان در حوزه انرژی مهم و حیاتی برق، همانند سال گذشته بواسطه عبور از تابستان بدون خاموشی نوبتی، تجربه گرانبهایی در تقویم صنعت برق استان به ثبت برسانیم.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان