پوشش بیمه ای ۶۳ قلم دارو برای زوجین نابارور در گیلان
پوشش بیمه ای ۶۳ قلم دارو برای زوجین نابارور در گیلان
کیوان مرتضوی مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، با بیان اینکه در طرح دارویار ۳۰۰ قلم دارو را برای بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش قرار دادیم، متذکر شد: پوشش بیمه ای ۶۳ قلم داروی ناباروری و ۵۶ قلم آزمایش و دریافت خدمات کمک های باروری برای زوجین نابارور انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – کیوان مرتضوی مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، رویکرد سازمان تامین اجتماعی را حفظ حرمت و ارتقای معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران دانست و اظهار کرد: مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ۱۳۹۹ و مرحله دوم در سال ۱۴۰۰ براساس دو شاخص دستمزد و سابقه کار رقم خورد.

وی یکی از مهمترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی را پوشش بیمه فراگیر دانست و تصریح کرد: طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱، به دنبال گسترش پوشش بیمه ای تحت عنوان «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» برای اقشار فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گفت‌وگویی با بیان اینکه سال گذشته در گیلان ۴۸ هزار نفر را تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار دادیم، گفت: هدف ما ایجاد امنیت خاطر برای اقشار مختلف جامعه است.

مرتضوی با اشاره به اقدامات تامین اجتماعی در حوزه درمان بیمه شدگان، عنوان کرد: گیلان دو بیمارستان تامین اجتماعی دارد که جوابگوی جمعیت استان نیست لذا به دنبال ارتقای مراکز درمانی استان شامل احیای ساختمان درمانگاه منجیل و ارتقای درمانگاه های فومن و تالش هستیم.

وی با بیان اینکه در طرح دارویار ۳۰۰ قلم دارو را برای بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش قرار دادیم، متذکر شد: همچنین پوشش بیمه ای ۶۳ قلم داروی ناباروری و ۲۸ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی و ۵۶ قلم آزمایش و دریافت خدمات کمک های باروری برای زوجین نابارور انجام شده؛ ارائه کلیه خدمات درمان ناباروری با پوشش بیمه ای ۹۰ درصدی تعرفه عمومی در مراکز دولتی و خصوصی در دستور کار است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از افزایش سهم تامین اجتماعی در پرداخت حق بیمه تکمیلی از ۲۵ درصد در سال گذشته به ۵۰ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: سرانه حق بیمه تکمیلی ۲۰۵ هزار تومان برای هر نفر است که ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل می کند.

وی با بیان اینکه ماهانه به ۲۲۰ هزار نفر بازنشسته در گیلان مستمری پرداخت می کنیم، ادامه داد: غرامت ایام بارداری نیز به صورت ماهانه پرداخت شده و جزو سابقه پرداخت حق بیمه محسوب می شود.

مرتضوی از بخشودگی جرایم کارفرمایان برای کارگاه های کوچک(تا ۵۰ نفر اشتغال) و متوسط(۵۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغال) خبر داد و تاکید کرد: کارفرمایان از اول خردادماه لغایت پایان مردادماه امسال فرصت دارند از شرایط بخشودگی جرایم استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه پرداخت بدهی در اقساط ۱۲ ماهه بخشودگی ۱۰۰ درصدی و در اقساط ۳۶ ماهه بخشودگی ۵۰ درصدی را به دنبال دارد، گفت: این بخشودگی شامل بخش های تولیدی و صنعتی و خدماتی و اصناف و دانش بنیان می شود.

وی با اشاره به ثبت درخواست بخشودگی جرایم ۱۰۰۰ کارفرما تا ۱۵ تیرماه، اظهار کرد: کارفرمایان از این فرصت استفاده و بدهی خود را پرداخت کنند.

مرتضوی بیمه شدگان خاص سازمان تامین اجتماعی در گیلان را شامل ۴۰ درصد کل بیمه شدگان دانست و بیان کرد: از ۴۷۴ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در گیلان، ۱۸۵ هزار نفر بیمه شده خاص هستند؛ ۱۱۳ هزار نفر در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد شامل زنان خانه دار، دانشجویان و… و ۲۰ هزار نفر در قالب بیمه اختیاری تحت پوشش هستند؛ هم‌چنین ۶۵۰۰ نفر بافنده و فعال صنایع دستی و ۲۷ هزار نفر راننده داریم.

وی از پرداخت ۸۴۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: سال گذشته میزان این تسهیلات از هفت میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان رسید و امسال به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

  • منبع خبر : ایسنا