بیمه زنان خانه دار راهکاری مناسب برای آرامش خاطر و صیانت از جایگاه بانوان ایرانی در جامعه
بیمه زنان خانه دار راهکاری مناسب برای آرامش خاطر و صیانت از جایگاه بانوان ایرانی در جامعه
تمامی دختران مجرد بالای 18 سال و بانوان تا 50 سال سن میتوانند با انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار از انواع مزایای درمان و مستمری های سازمان تامین اجتماعی حسب نرخ تعیین شده برخوردار گردند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۸ درصد بیمه شدگان اصلی این مجموعه را زنان تشکیل میدهند اذعان داشت در کنار بیمه های اجباری برای بانوان شاغل در کارگاهها و کارخانجات و شرکتها و … ، گروه زنان در بیمه های مشاغل آزاد ، قالیبافان و حتی رانندگان نیز دارای سهم قابل توجهی هستند .

وی با اشاره به اینکه همسو با سیاستهای کلی تامین اجتماعی برای اشاعه پوشش بیمه ای به تمام اقشار حتی بانوان غیرشاغل ، این سازمان بیمه زنان خانه دار را از آذرماه ۱۳۸۷ در دستور کار قرار داده و در سالهای اخیر نیز در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی آنرا توسعه بخشیده است افزود : بر این اساس تمامی دختران مجرد بالای ۱۸ سال و زنان تا ۵۰ سال میتوانند با انتخاب یکی از سه نرخ تعیین شده با دامنه تعهداتی مختلف از پوشش های مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره مند شوند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه عدم نیاز به مراجعه و انعقاد قرارداد از طریق اینترنتی در بستر سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و انتخاب دلخواه نوع قرارداد حسب شرایط هر فرد از ویژگی های این بیمه است اذعان داشت : تحکیم خانواده و آرامش آن بستگی زیاد به سلامتی و آرامش روحی زن خانواده دارد و ایجاد امنیت روانی برای این قشر تاثیرات فراوان در تربیت فرزندان و امید به آینده و … خواهد داشت .

کیوان مرتضوی همچنین تاکید نمود که بیمه زنان خانه دار در واقع راهکاری مناسب برای صیانت و پاسداشت جایگاه بانوی ایرانی در جامعه تلقی میگردد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان