۳۳۷ پروژه تامین برق شهری و روستایی گیلان در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد
۳۳۷ پروژه تامین برق شهری و روستایی گیلان در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد
برق رسانی به روستاههای زیر 10 خانوار در اولویت
دکتر محمد اسماعیل هنرمند از افتتاح ۳۳۷ پروژه تامین برق شهری و روستایی گیلان در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۶۱۲۳۳۴ میلیون ریال خبر داد.

هنرمند گفت: در راستای تحقق شعار “تلاش بی منت، تامین برق پایدار، آسایش و رفاه مشترکین” ۱۲۳ پروژه جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه های فرسوده برق با اعتباری معادل ۲۱۴۳۸۸ میلیون ریال در دهه فجر سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود:  افتتاح  ۵۰ پروژه احداث شبکه فشار متوسط و ۱۵ پروژه احداث شبکه فشار ضعیف مجموعا با اعتباری معادل ۱۴۸۹۰۲ میلیون ریال از دیگر پروژه های این ایام خواهد بود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در دهه فجر ۱۳۹۹ و در شهرستانهای مختلف استان ۳۸ پروژه احداث ترانسفورماتور برای تقویت شبکه های برق موجود یا احداث شبکه برق جدید با هزینه­کرد معادل ۵۱۶۶۷ میلیون ریال به افتتاح خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم ، تلاش شد رضایتمندی مشترکین شهری و روستایی در اولویت تامین برق قرار گیرد و در این راستا ۶۳ پروژه رفع ضعف برق روستایی و ۴۸ پروژه رفع ضعف برق شهری در دهه فجر پیش رو با اعتباری بالغ بر ۱۹۷۳۷۷ میلیون ریال مورد بهره برداری و استفاده مشترکین محترم قرار می گیرد.

ارائه خدمات بصورت غیرحضوری مهم تر از همیشه

محمد اسماعیل هنرمند خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و همچنین اهمیت تحقق دولت الکترونیک،  مشترکین محترم می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات اینشرکت بهره مند شوند و این امر با نصب اپلیکشن “برق من” و باثبت  شماره شناسه ۱۳ رقمی اشتراک امکان پذیر می باشد.

وی تصریح کرد: هم استانی های گرامی می توانند اپلیکیشن برق من را  از سه طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق گیلان، سایت برق امید و یا کافه بازار دانلود کرده و از مزایای این نرم افزار جامع خدمت رسان بهره مند شوند و با این کار با کادر محترم درمان و قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ همراهی کنند.

برق رسانی به روستاههای زیر ۱۰ خانوار در اولویت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه ۲۵۶۲ روستای برقدار در گیلان وجود دارد تاکید کرد: تمامی روستاههای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ ، تا سال ۱۳۸۹ برق دار شدند و درحال حاضر برق رسانی به روستاههای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی  در دست اقدام است .

هنرمند اضافه کرد : توزیع برق گیلان در کل استان قریب به ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۳۱۵۱ دستگاه ترانسفورماتور برق دارد.

وی در خاتمه گفت: اینشرکت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۱۳ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکین را ، بخش خانگی تشکیل می دهند و بیشترین فراوانی را در سطح استان گیلان به خود اختصاص داده اند .