قطع گاز بیش از ۸۰۰ سازمان و مراکز دولتی و عمومی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف بهینه گاز
قطع گاز بیش از ۸۰۰ سازمان و مراکز دولتی و عمومی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف بهینه گاز
از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۸۴۰ سازمان و نهاد دولتی و عمومی در پی اخطارهای صادرشده، قطع شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکین در مصرف گازطبیعی، شرکت‌های گاز استانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف تمامی سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی، عمومی و …. کرده که در این ارتباط، از حدود بیش از ۷۲ هزار پایش انجام‌شده تاکنون، بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ مورد اخطار قطع گاز، ۸۴۱ مورد قطعی گاز و ۸۰۲ سازمان از ورود به داخل سازمان، ممانعت به عمل آورده‌اند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه مورد نظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح مذکور در راستای اجرایی کردن بخش‌نامه صادره از سوی نهادهای حاکمیتی بالادست، وزارت نفت و نیز دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران صورت پذیرفته است.

رحمانی در پایان، با اشاره به انجام بازدیدهای ادواری توسط تیم‌های کارشناسی شرکت ملی گاز ایران، از رعایت دمای ۲۱-۱۸ درجه در فضای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده نام برد که درفرآیند بازدیدها مورد توجه و تاکید قرار می‌گیرد.

  • منبع خبر : گاز گیلان