صدور ۳۷۰۰ برگ سند روستایی و شهری گیلان در سال جاری
صدور ۳۷۰۰ برگ سند روستایی و شهری گیلان در سال جاری
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه حدود ۳۷۰۰ برگ سند روستایی و شهری با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در این گفت و گو با در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اواخر دهه ۷۰، بر اساس تبصره ۷۱ برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور، به منظور تجدید حدود و رسمیت بخشیدن به مالکیت املاک فاقد سند مالکیت در روستاها، با همکاری ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور سند مالکیت برای املاک روستایی اقدام کرده است.

وی افزود: این روند در ماده ۱۴۰ برنامه سوم توسعه و ماده ۱۳۳ برنامه چهارم توسعه ادامه داشته و در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور، روند صدور سند مالکیت از ماده به صورت قانون موسوم به قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تبدیل شد.

دائمی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱ قانون مذکور، علاوه بر صدور سند مالکیت املاک واقع در محدوده روستاهای بالای بیست خانوار، برای اولین بار صدور سند مالکیت برای املاک شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت، نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: در برنامه ششم توسعه نیز همانند برنامه پنجم، این قانون ابقاء و به منظور صدور اسناد مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه دارد. از ابتدای طرح صدور سند توسط بنیاد مسکن (از اواخر دهه ۷۰ ) تاکنون، برای تعداد ۷۹۹ روستای بالای بیست خانوار طرح صدور سند اجرا و تعداد ۱۵۴۷۶۱ جلد سند روستایی صادر شده و از سال ۱۳۹۰ به بعد نیز برای ۱۷ شهر کمتر از بیست و پنج هزار نفر جمعیت طرح صدور سند اجرا و تعداد ۲۵۶۳ برگ سند مالکیت شهری صادر شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه حدود ۳۷۰۰ برگ سند روستایی و شهری با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

  • منبع خبر : ایسنا