۱۱ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آزاد راه منجیل – رودبار هزینه شد
۱۱ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آزاد راه منجیل – رودبار هزینه شد
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: در ۲ سال اخیر بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال منابع برای تکمیل آزاد راه منجیل - رودبار تامین و هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری روز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح آزادراه منجیل – رودبار اظهار کرد: توجه ویژه رئیس جمهور در مجموعه مصوبات سفر استانی و دستورات میدانی وی در این پروژه راهگشا بود؛ اگر روال عادی تزریق منابع اتفاق می‌افتاد سال‌ها طول می‌کشید اما تلاش شد طی یکی و ۲ سال اخیر با تامین این منابع پروژه به انجام برسد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه مهم تکمیل آزاده راه منجیل – رودبار(هشت کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین – رشت) افزود: این پروژه مهم اقتصادی، ترافیکی، اجتماعی و حمل و نقل به پایان رسیده و خوشحالیم که یک طرح نیمه تمام دیگر تکمیل و به انجام رسید.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه این پروژه مهم نیمه تمام گله و نارضایتی زیادی به همراه داشت، عنوان کرد: چندین بار ساعت‌ها در این گره ترافیکی ماندم ضمن اینکه این مشکل ترافیکی، نارضایتی مردم را موجب شده بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این آزاد راه و با بیان اینکه از نظر فنی ابنیه، پل و دیواره‌گذاری پروژه ای پرحجم، سنگین و بسیار مهم است، افزود: این پروژه در این ایام قبل از نوروز مورد بهره برداری شد تا مردم بتوانند از مزایای آن بهره گیرند.

منصوری بیان کرد: حق مطلب این بود که رییس جمهور در این مراسم حضور می یافت که باید به بعد موکول می شد اما اصرار وی بر آن بود که حتما قبل از نوروز این پروژه به بهره برداری برسد تا تعطیلات نوروز به کام مردم شیرین تر از قبل شود.

منصوری با اشاره به تصمیم و پیگیری جهادی رییس جمهور برای افتتاح این پروژه مهم از زحمات وزیر راه و شهرسازی، پیگیری های مدیرعامل زیرساخت، استاندار گیلان، پیمانکاران و همه کسانی که برای انجام این پروژه تلاش کردند، قدردانی نمود.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در آیین بهره برداری از آزاده راه منجیل – رودبار (هشت کیلومتر باقیماند آزاد راه قزوین – رشت) اظهار کرد: این پروژه با پل، تونل و دیوارهای بلند؛ پروژه ای بزرگ و از نظر ابنیه؛ فنی و بی نظیر است.

خیرالله خادمی افزود: برای اجرای این ابر پروژه عمرانی ۲۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ارزش روز آن ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به مشکلات مردم و مسافران قبل از تکمیل این آزاد راه عنوان کرد: مسافران از جاده قدیم وارد شهر رودبار می شدند که این مهم مشکلات ترافیکی زیادی ایجاد می کرد و نارضایتی هایی را به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: مسیر برگشت همانند سابق در نظر گرفته شده تا برای بازاریان شهرستان رودبار به لحاظ فروش محصول زیتون مشکلی ایجاد نشود.

استاندار گیلان نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: تکمیل آزاد راه قزوین – رشت در محدوده رودبار – منجیل یکی از خواسته‌های به حق مردم بود که محقق شده‌ است.

اسدالله عباسی با اشاره به سفر نخست رییس جمهور در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به گیلان افزود: مهمترین اولویت مردم استان از سفر رییس جمهور به گیلان تکمیل آزاده راه قزوین – رشت و راه آهن رشت – کاسپین بود که با پی گیریهای و توجه ویژه رییس جمهور محقق شده‌است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه آزاد راه قزوین – رشت سال ها معطل مانده بود، ادامه داد: با پذیرفتن مسئولیت در استانداری گیلان در نشست به پیمانکاران این پروژه مشکل اصلی آنها که مطالبات بود پیگیری شد و با دستور رییس جمهور و اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت مطالبات اقدام کردیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: با پرداخت مطالبات پیمانکاران، کار تکمیل آزاد راه قزوین – رشت آغاز شد و امروز به نتیجه رسید و این عیدی بزرگ دولت مردمی و انقلابی به مردم است.

وی از همراهی پیمانکاران و مردم رودبار، منجیل و لوشان و همکاری سایرین برای تکمیل این آزاد راه قدردانی کرد.

  • منبع خبر : ایرنا