اختصاص یک درصد از درآمد شرکتها و سود خالص بانکها و موسسات انتفاعی به مدرسه سازی
اختصاص یک درصد از درآمد شرکتها و سود خالص بانکها و موسسات انتفاعی به مدرسه سازی
مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان صبح چهارشنبه مورخ1400/12/18 در جمع اعضای شورای معاونین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، از اختصاص يك درصد از درآمد شركتها و سود خالص بانكها و موسسات انتفاعي به مدرسه سازی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان : مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان ضمن تشکر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، حمایت آنان را از مدرسه سازی از جمله اقدامات ماندگار در جهت توسعه عدالت آموزشی دانسته و آن را بسیار ارزشمند توصیف نمود.

مهندس دقیق با اشاره به همدلی و همراهی نمایندگان محترم در به تصویب رساندن این مصوبه بسیار ارزشمند، ابراز داشت: آموزش و پرورش هرگز این اقدام بزرگ و انقلابی مجلس را فراموش نخواهد کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه در استان گیلان نیز شاهد حمایت همه جانبه نمایندگان محترم از حوزه تعلیم و تربیت و توسعه فضاهای آموزشی هستیم، تصریح نمود: وکلای ملت در بخش هزینه ای با هدف حمایت از فرهنگیان و دانش‌آموزان مناطق محروم مصوب کردند؛ در اجرای ماده یک قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی وزارت اموزش و پرورش، شرکتهای دولتی مکلف هستند ضمن هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش معادل یک درصد از درآمد شرکتها و سود خالص بانکها و موسسات انتفاعی را صرف احداث مدرسه در روستاهای فاقد مدرسه و توسعه عدالت امرزشی، پرداخت سرانه و مطالبات فرهنگیان نمایند.

مهندس دقیق با اشاره به اینکه توسعه و گسترش عدالت آموزشی در ‌سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش مورد تاکید قرار گرفته، افزود: با این اقدام جهادی نمایندگان محترم شاهد پویایی بیشتری در توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم خواهیم بود.

وی در پایان  بابیان اینکه این مصوبه نیازمند دو سوم آرای نمایندگان مجلس بود، اذعان داشت: همدلی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اهتمام ویژه آنان به وزارت آموزش و پرورش منجر به تصویب این مصوبه با دو سوم آرای نمایندگان شد که باید قدردان این اقدام انقلابی بود.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان