همدلی،وفاق و انسجام، تلاش دشمنان را بی اثر می کند
همدلی،وفاق و انسجام، تلاش دشمنان را بی اثر می کند
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در این برهه از تاریخ؛ همدلی، وفاق و انسجام ضرورتی مهم است که تلاش دشمنان را بی اثر می کند، گفت: امروز عده‌ای با نزدیک شدن به ایام انتخابات به تخریب دولت می‌پردازند؛ باید توجه داشت نقد منصفانه با تخریب متفاوت است و نباید اجازه تخریب دولت را داد زیرا تضعیف دولت و نظام، بازی در زمین دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛اسدالله عباسی (چهارشنبه ۲۰ دی ماه) در پنجمین گردهمایی ائمه جمعه گیلان با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در شهرستان صومعه‌سرا؛ انتخابات را از مسایل حائز اهمیت در کشور دانست و افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تا کنون ۳۵۸ داوطلب تایید صلاحیت شدند و هیات اجرایی و صندوق های اخذ رای استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده است.

وی اظهار کرد: ما با کمک یکدیگر باید مشارکت حداکثری را رقم بزنیم و امید واقعی را در بین مردم ایجاد و تقویت کنیم.

*نقش ارزنده ائمه جمعه در جهاد تبیین و ارتباط آنها با بدنه جامعه

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش ارزنده ائمه جمعه در جهاد تبیین و ارتباط آنها با بدنه جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌اندیشی مدیران با ائمه جمعه موجب می‌شود بسیاری از عملکردهای و تلاش های دولت که در رسانه‌ها منعکس نشده از این تریبون برای آحاد مختلف جامعه بازگو شود و مطالبات مردم هم از زبان آنها بیان شود و مسئولان پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد : به فرمانداران اعلام کرده‌ایم پیش از خطبه‌های نماز جمعه با مردم گفت و گو کنند و سوالات و ابهامات آنها را پاسخ داده و برطرف کنند.

استاندار گیلان تاکید کرد: دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی ما استفاده می کند و اکنون برای برنامه‌های توسعه ای کشور در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده و تلاش می کند همه مسائل و چالش ها را به حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی گره بزند.

وی اضافه کرد: ما در شرایطی اقتصاد را مدیریت می کنیم که دشمنان این مرز و بوم همه امور از انتخابات تا امور فردی و اجتماعی مردم را به اقتصاد گره زده و فرهنگ را تحت شعاع آن قرار داده است.

عباسی تصریح کرد: در عین حال در سه دهه اخیر دشمن با بهره گیری از ابزارهای مختلف؛ فرهنگ را نشانه گرفته و ما با استفاده از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری با شبیخون فرهنگی دشمن مقابله می‌کنیم.

*باید همگان در حوزه فرهنگی احساس مسئولیت کنند

استاندار گیلان گفت: در مقوله فرهنگی همه باید خود را مسئول دانسته و احساس مسئولیت کنیم و نباید دیگری را مخاطب قرار دهیم زیرا ما در شرایط جنگ تمام عیار با دشمن هستیم آنها به تدریج در خانه، زندگی و محل کار ما نفوذ می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش ها و اقدامات دولت در استان خطاب به ائمه جمعه تصریح کرد: تمام هم و غم دولت افزایش رضایتمندی مردم است و در این راستا تلاش کرده ایم کم آبی را مدیریت کرده و در مصرف برق صرفه‌جویی نموده و سرمایه‌گذاری ها را در این بخش ها ارتقا دهیم ضمن آنکه اگر در بخش های مختلف ضعف و کم کاری است به ما متذکر شوید.

وی به رتبه سوم گیلان در تولید مرغ اشاره کرد و افزود: ما قیمت مرغ را در استان کنترل کرده در عین آنکه با تامین بخشی از نیاز استان های همجوار موجب تراز نرخ ها شده ایم و در این مدت ظرفیت تولید مرغ استان هم به طور کامل حفظ شده است.

عباسی تصریح کرد: همچنین برای تنظیم واردات گوشت قرمز هم راهکارهایی در دولت ارائه دادیم و در مقوله آرد و نان علی رغم افزایش مصرف نان استان کمبودی در این بخش وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در اقتصاد دریا محور طبق قرارداری که در روزهای اخیر منعقد شد ۱۴ هزار میلیارد ریال در یک بخش از کشتی سازی سرمایه گذاری شد.

استاندار گیلان عنوان کرد: همچنین قردادی ۵۰ هزار میلیارد ریالی با صنایع دفاع برای سرمایه گذاری در استان امضا شد و طی ماههای اخیر در حوزه پتروشیمی نیز ۴۰ هزار میلیارد ریال و در حوزه فولاد هم ۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری گیلان به کشور روسیه و قراردادهای منعقد شده، گفت: بازار روسیه ۲۰۰ میلیون تن کالا دارد که می توانیم از مسیر گیلان ترانزیت کرده و بنادر آستارا، انزلی، کاسپین، چمخاله و منطقه اقتصادی لاهیجان را فعال تر کنیم که به توسعه اقتصادی استان هم کمک خوبی می کند.

وی از راه اندازی راه آهن رشت – کاسپین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مسیر انجام شده و راه آهن رشت به آستارا نیز با تغییراتی در زمینه مشاور، کار در حال انجام است تا با کمترین خسارت به محیط زیست انجام شود، آزاد راه رشت – قزوین نیز تا عید نوروز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

استاندار گیلان همچنین با حضور در گلزار شهدای مصلای نمازجمعه شهرستان صومعه سرا با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان