برگزاری نشست مراقبت پس از خروج بیماران مرکز درمان ماده ۱۶ بهزیستی گیلان
برگزاری نشست مراقبت پس از خروج بیماران مرکز درمان ماده ۱۶ بهزیستی گیلان
صبح روز بیست هشتم دی ماه، جلسه مراقبت پس از خروج بیماران مرکز ماده ۱۶ با حضور کریم تقی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب گیلان، سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، آریا طوفانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، محمدعلی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، دکتر موسوی پیمانکار مرکز ماده ۱۶ ، نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر کارشناسان بهزیستی و مدعوین در مرکز نگهداری،درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ کریم تقی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب استان در این نشست ضمن اعلام حمایت دادگستری استان از بهزیستی گیلان در جهت اجرای قوانین به بیان ۲۱ ماده از موارد مربوط به  مراقبت پس از خروج معتادین مرکز ماده ۱۶ پرداخت و بر اجرای کلیه موارد مربوطه و همکاری نهادهای مهم علی الخصوص کمیته امداد امام خمینی(ره) ، اداره ثبت احوال ، اداره فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این نشست سیدمهدی خدمت بین دانا مدیر کل  بهزیستی گیلان نیز بر همکاری همه جانبه دستگاه های مربوطه به ویژه شهرداری ها تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات مناسب به بیماران دچار اعتیاد متجاهر، مستلزم همکاری همه ی نهادها و دستگاه های عضو می باشد و از دستگاه های عضو شورا و ذیربط خواستاریم تا برای کاهش چنین آسیب های اجتماعی در جامعه همکاری بیشتری با سازمان بهزیستی داشته باشند.

همچنین محمدعلی اباذری دبیر شورای هماهنگی موادمخدر استان نیز مراتب قدردانی خود از دادگستری  استان مبنی بر همکاری درخصوص راه اندازی مرکز ماده ۱۶ویژه زنان را اعلام نمود و گفت : مرکز ماده۱۶ ویژه بانوان به حول قوه الهی در صورت امکان در بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: با همکاری های صورت گرفته از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برخی از بیماران ماده۱۶ و خانواده ی آنان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند که امیدواریم با همکاری کلیه دستگاه های مربوطه در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

در ادامه نیز آریا طوفانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان مطالبی را در خصوص روند اجرای فرایند پذیرش بیمار از زمان ورود تا ترخیص و پیگیری های پس از خروج را بطور کامل ارائه داد.

وی همچنین به تشریح گزارشی از نحوه مدیریت این مرکز و خدمات مورد نظر مدیریت در جهت توانمندسازی معتادان متجاهر پرداخت و خواهان نگاه ویژه و حمایت نهادهای عضو شورا در دوران درمان و پس از درمان اینگونه بیماران شد.

همچنین دکتر رضا امیدی کارشناس مسئول دفتر اعتیاد بهزیستی استان نیز به تشریح عملکرد نه ماهه مربوط به مدیریت مورد و مراقبت پس از خروج و مسائل و مشکلات ویژه مرکز ماده ۱۶ استان پرداخت و گزارشی کامل در این خصوص ارائه کرد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان