اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین راهکار برای حفاظت و صیانت از حقوق عامه است
اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین راهکار برای حفاظت و صیانت از حقوق عامه است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد سرافراز :وکلای مؤمن و انقلابی، حقوقدانان بسیجی و آحاد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق می‌توانند برای صیانت از حقوق عامه مطالبه گری تخصصی کنند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد سرافراز با ابراز اینکه با اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر به دنبال تسریع در پیشرفت و تعالی کشور و به‌ویژه استان گیلان هستیم، افزود: امر به تمام خوبی‌ها امربه‌معروف و نهی از تمام بدی‌ها نهی از منکر است، در تمامی حوزه‌های زیست‌محیطی مقابله با فساد اداری، مبارزه با مفسدان اقتصادی، عمران و آبادانی نیازمند امربه‌معروف و نهی از منکر هستیم و معتقدیم امربه‌معروف انحراف در اجرای قوانین جاری را به صفر می‌رساند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا این دو فریضه الهی در جامعه اسلامی اجرا نشود، گفت: وقتی با فلان اختلاس هزاران میلیاردی مواجه می‌شویم باید اعتراف کنیم که فقدان امربه‌معروف و نهی از منکر متخصصان و نخبگان جامعه یکی از علل آن فساد بوده چراکه اگر از مسؤولین اجرای دقیق قانون را مطالبه می‌کردیم شاهد تخلفات کمتری در سیستم اداری و اقتصادی بودیم.

سرافراز امربه‌معروف و نهی از منکر را مصداق عملی آزادی بیان و اصل مطالبه گری در دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌درستی برای مردم تبیین کنیم و در این مسیر نیازمند آموزش و روشنگری هستیم، مطمئنم اگر این دو فریضه الهی به‌درستی برای مردم تبیین شود جامعه تشنه امر معروف و نهی از منکر می‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، تالاب‌ها و مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی از مطالبات جدی مردم گیلان در حوزه حقوق عامه است، گفت: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌های بی‌جان گیلان باید متوقف شود و مردم در این مسیر مهم‌ترین ناظران هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با تأکید بر اینکه در دفاع از حقوق عامه در کنار مسؤولین انقلابی قضایی هستیم، افزود: نشست‌های تخصصی حقوق عامه در ستاد امربه‌معروف با حضور گروه‌های جهادی به‌منظور صیانت از بیت‌المال برگزار می‌شود.