تمدیدمهلت ارسال آثار برای نخستین جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای «آب و انرژی»
تمدیدمهلت ارسال آثار برای نخستین جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای «آب و انرژی»
روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت اب وفاضلاب استان گیلان؛

به گزارش رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت اب وفاضلاب استان گیلان، مهلت ارسال آثار نخستین جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای «آب و انرژی» تا ۱۷ اردیبهشت تمدید شد

🔹نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای «آب و انرژی» که قرار است با همکاری یونسکو و وزارت نیرو برگزار شود، بنا به درخواست علاقه‌مندان برای ارسال آثار، تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تمدید شد.

🔹به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این جشنواره به میزبانی وزارت نیرو و یونسکو روز ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ یا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست در سه حوزه‌ مستند، داستانی و انیمیشن برگزار خواهد شد.

🔹پنج محور این جشنواره که با شعار ۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی و با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو و وزارت نیرو برگزار می‌شود، شامل «ارزش زیست‌محیطی آب و انرژی»، «ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی»، «تغییر اقلیم، آب و انرژی»، «نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی» و «دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار» است.

🔹بر این اساس، آگاهی‌‌بخشی درخصوص اهمیت مدیریت مصرف آب و انرژی در جهت حفظ محیط زیست، تبیین نقش بهره‌برداری بهینه از منابع آب و انرژی در توسعه پایدار، ترغیب جامعه به مدیریت مصرف آب و انرژی در زمان بحران‌های فراگیر، آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی و آشنایی با نحوه جمع‌آوری، استحصال، فرایند انتقال، تصفیه و توزیع آب اهداف جشنواره را شامل می‌شود.

🔹در سه بخش مستند، داستانی و انیمیشن برای رتبه نخست، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۰۰۰ دلار به بهترین فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی اختصاص یافته است.

🔹برای رتبه دوم نیز تندیس جشنواره و مبلغ ۷۰۰ دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی و برای رتبه سوم هم تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰ دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی در نظر گرفته شده است.

🔹با اعلام دبیرخانه این جشنواره، علاقه‌مندان و فیلمسازان به منظور شرکت در جشنواره «آب و انرژی» تا مهلت تمدید شده ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند، آثار خود را از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی www.100-we.com   ثبت کنند.