مستمری بگیران جدید تامین اجتماعی برای استفاده از بیمه تکمیلی سه ماه از تاریخ برقراری مستمری فرصت دارند
مستمری بگیران جدید تامین اجتماعی برای استفاده از بیمه تکمیلی سه ماه از تاریخ برقراری مستمری فرصت دارند
مستمری‌بگیران جدیدی که مستمری آنان در طی مدت قرارداد برقرار می‌گردد و همچنین افراد تبعی که در طول دوره قرارداد، به هر علت تحت پوشش مستمری‌بگیر اصلی قرار می‌گیرند، درصورت تمایل می‌توانند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ برقراری مستمری و یا تاریخ شروع کفالت (در خصوص افراد تبعی) ، با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی مربوطه ، نسبت به ارائه درخواست خود مبنی بر برقراری پوشش بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، به استناد دستور اداری صادره این سازمان با عنایت به مفاد بند (۳) مصوبه یکصد و سی و دومین جلسه مورخ ۰۱‏/۱۱‏/۱۴۰۱ هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه مبنی بر موافقت با مساعدت به مستمری‌بگیران بابت بیمه تکمیلی درمان براساس قرارداد منعقده بین کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و شرکت بیمه ‌آتیه‌سازان حافظ ، حق بیمه تکمیلی درمان از تاریخ ۰۱‏‏‏‏‏‏/۰۹‏‏‏‏‏‏/۱۴۰۱ لغایت ۳۰‏‏‏‏‏/۰۸‏‏‏‏‏‏/۱۴۰۲ با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، برای هر نفر ماهانه ۲،۰۵۰،۰۰۰ ریال می‌باشد.

بر این اساس مقرر گردیده تا طی دوره مذکور به ازای هر نفر از مشمولین، ماهانه مبلغ ۱،۰۲۵،۰۰۰ ریال توسط سازمان پرداخت گردد .

همچنین به موجب قرارداد منعقده بین کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و شرکت بیمه ایران، حق بیمه عمر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، برای هر نفر ماهانه مبلغ ۲۴۰،۰۰۰ ریال می‌باشد.

مشمولین قراردادهای مذکور عبارتند از مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده‌کلی و مستمری‌بگیران بازمانده، به همراه همسر و یا همسران دائم و در صورت تمایل سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط آنان با این توضیح که مستمری‌بگیران اصلی که طی مدت قرارداد فعلی به عنوان بیمه‌شده جدید ثبت نام می‌نمایند، در صورتی می‌توانند پدر و مادر خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار دهند که تمامی افراد تبعی تحت تکفل خود را نیز ثبت نام نموده باشند.

نکته حائز اهمیت اینکه در صورت فوت مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده‌کلی مشمول بیمه تکمیلی درمان، تداوم پوشش بیمه‌ای مذکور برای مستمری‌بگیران بازمانده آنان امکان‌پذیر است.

کانون‌های بازنشستگی موظفند ضمن اخذ رضایت‌نامه از متقاضیان جدید، فهرست اسامی آنان را به شعب اعلام نمایند. در صورت اضافه‌شدن این‌دسته از افراد، کسر حق بیمه مربوط به بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر و همچنین احتساب مبلغ مساعدت سازمان از ابتدای قرارداد الزامی می‌باشد.

مستمری‌بگیران جدیدی که مستمری آنان در طی مدت قرارداد برقرار می‌گردد و همچنین افراد تبعی که در طول دوره قرارداد، به هر علت تحت پوشش مستمری‌بگیر اصلی قرار می‌گیرند، درصورت تمایل می‌توانند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ برقراری مستمری و یا تاریخ شروع کفالت (در خصوص افراد تبعی)، با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی مربوطه، نسبت به ارائه درخواست خود مبنی بر برقراری پوشش بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر اقدام نمایند. کسر حق بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر و احتساب مبلغ مساعدت سازمان در خصوص این‌دسته از مستمری‌بگیران، از ابتدای ماه بعد از برقراری مستمری و یا شروع کفالت صورت می پذیرد.

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان