بازدید استاندار گیلان از روند پیشرفت بندر تفریحی گردشگری چمخاله
بازدید استاندار گیلان از روند پیشرفت بندر تفریحی گردشگری چمخاله
استاندار گیلان از روند پیشرفت بندر تفریحی گردشگری چمخاله بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، جمعه ۱۹ آذر ماه استاندار گیلان به همراه هیاتی متشکل از معاونین و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل استانی از جمله مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دیگر مسئولین شهرستان لنگرود از روند پیشرفت بندر تفریحی گردشگری چمخاله بازدید کردند.

استاندار گیلان در این بازدید بر ضرورت تسریع در تکمیل زیرساختهای بندر، جذب سرمایه گذار و رفع موانع تامین مصالح معدنی توسط ارگان تامین کننده این موضوع که موجب معطلی در تکمیل شده است، تاکید کرد.

در این بازدید، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تشریح وضعیت گردشگری دریایی در استان به اهمیت اجرای این پروژه تاکید و در خصوص وضعیت قرادادی، میزان برآورد و پرداخت مالی بر اساس پیشرفت فیزیکی و تنگناهای موجود گزارشی مبسوط ارائه نمود و پس از آن به همراه استاندار در شورای اداری شهرستان لنگرود نیز شرکت کرد.

گفتنی است، ایجاد ۳۰۰ متر  مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه ۶٠٠ متری و همچنین، ساخت موج شکنهایی بطول ۵۵٠ و ۴۵٠ متر در عمق ۶ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری به عمق ۵/۵ متر برای ورزشهای آبی، تفریحات دریایی و قایقرانی و سایر گردشگری دریایی را از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله است. با بهره برداری از این پروژه زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری دریایی و ایجاد زیر ساخت ها و شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه های هتلینگ، بازیهای آبی ، کستیهای مسافری دریایی و قایقهای تفریحی بمنظور پذیرایی از مهمان ها در گیلان فراهم می شود.

  • منبع خبر : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان