لزوم مشارکت مجموعه‌های مردمی برای آماده‌سازی پیاده راه فرهنگی در ماه‌های محرم و صفر
لزوم مشارکت مجموعه‌های مردمی برای آماده‌سازی پیاده راه فرهنگی در ماه‌های محرم و صفر
جلسه کارگروه ویژه پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب با حضور شهردار رشت و رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای اسلامی و مدیران شهری برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ جلسه کارگروه ویژه پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ با حضور رحیم شوقی شهردار رشت و علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی، مدیران عامل سازمان عمران و بازآفرینی، سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سازمان حمل و نقل بار و مسافر و مدیران شهری برگزار شد.
موضوعات مرتبط با مبلمان شهری، مرمت ساختمان ساعت، جداره ‌سازی پیاده راه، برپایی حسینیه شهدا، چگونگی برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، لزوم رفع مشکلات صوتی پیاده راه برای پخش برنامه‌های فرهنگی، ساماندهی ورود بازار با کمک میراث فرهنگی، بحث ساختمان‌های تاریخی، راه‌اندازی شش دستگاه خودروی برقی در پیاده راه فرهنگی، پیاده‌رو سازی خیابان اقتصاد، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش رو و اجرای رویدادهای فرهنگی به ویژه در ماه‌های محرم و صفر از جمله مواردی است که در دستور کار این جلسه قرار داشت و مورد بررسی قرار گرفت.
رحیم شوقی شهردار رشت در این جلسه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای شهروندان با مشارکت مجموعه‌های مردمی در پیاده راه فرهنگی را خواستار شد و گفت: در خصوص آذین بندی شهر رشت به ویژه پیاده راه فرهنگی در ایام ماه‌های محرم و صفر انتظار دارم امسال اقدامات جدیدتر، چشمگیرتر و قویتری توسط سازمان‌های ذیربط شهرداری انجام شود.
شوقی ابراز داشت: پیاده راه ویترین شهر رشت است و مسافران و گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند حتما از جاذبه‌های آن بازدید به عمل می‌آورند به همین علت حفظ فضای فرهنگی و حفظ این فضا برای همه شهروندان با اقدامات مؤثری که در همین راستا اجرایی می‌شود ضروری است.
علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه تصریح کرد: موضوع پوشش در فرهنگ غنی ایرانی همواره مورد توجه بوده و بر مبنای آن هر کدام از مناطق مختلف کشورمان و اقوام دارای پیشینه و سابقه طولانی هستند.
تاج شهرستانی لزوم حفظ نمادهای فرهنگی به خصوص در حوزه لباس محلی را برای حفظ فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی و مقابله با تهدیدات خارجی و آسیب‌های اجتماعی ضروری خواند و تصریح کرد: احترام به حقوق عامه جامعه و پایبندی به فرهنگ و قانون از وظایفی است که رعایت آن بر آحاد مردم و شهروندان ضروری است زیرا تنها از این مسیر است که اجتماع به سمت رشد و بالندگی هدایت خواهد رشد.
وی اذعان کرد: در مورد انجام تبلیغات شهری و نصب المان هم انتظار می‌رود قبل از اجرایی شدن تصمیمات، پیشنهادات مورد نظر به سمع و نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی قرار بگیرد و سپس عملیاتی شود.
لازم به ذکر است، مدیران عامل سازمان‌های عمران و بازآفرینی، سیما، منظر و فضای سبز شهری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر هر کدام در این جلسه گزارشی را از اقدامات و برنامه‌های پیش روی خود ارائه دادند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت