برگزاری نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه استان گیلان
برگزاری نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه استان گیلان
صبح روز یکم تیرماه ، نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان _سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان در این نشست خبری با اشاره به نقش مهم پیشگیری در همه این حوزه ها گفت: در مقابله با مواد مخدر، افزایش سطح اطلاعات خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارد ضمن اینکه پیشگیری کم هزینه تر و بهتر است.

وی  با بیان اینکه با بهزیستی ۱۹ دستگاه در این حوزه فعالیت دارد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه هایی با ارایه اطلاعات در ارتباط با مواد مخدر و مضرات آن برگزاری میزخدمت و طرح اجتماع محور از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها و نظارت آنان بر فرزندان اظهار کرد: علاوه بر خانواده‌ها، مسئولان در مدارس نیز برای آگاه سازی دانش آموزان نقش مهمی دارند.

همچنین سرهنگ علی احمدپور در این نشست خبری به مناسبت فراررسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح نماد ویژه دانش آموزان در گیلان خاطر نشان کرد: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان با همکاری آموزش و پرورش در دست انجام است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان‌ اضافه کرد: در موضوع پیشگیری از سهل الوصول بودن مواد مخدر، مجموعه‌هایی چون پلیس مبارزه با مواد مخدر برنامه های ابلاغی را از فراجا و سلسله مراتب فرماندهی در دستور کار داشته و اجرا می کند.

وی با بیان اینکه فقط در یک روز طی این ایام در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد، افزود: شب گذشته در سبزه میدان رشت نیز با کمک یگان ویژه در پلیس آگاهی و اطلاعات امنیت عمومی ۱۵ نفر از مصرف کنندگان گل، شیشه و هروئین در داخل پارک دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرحی ابتکاری در استان خاطر نشان کرد: بر اساس اولویت های فراجا طرح امنیت محله محور در استان در دستور کار است.

وی قلیان و سیگار را دروازه ورود به اعتیاد عنوان و ذکر کرد: اعتیاد در بانوان رو به افزایش است و در این میان آگاهی خانواده‌ها برای پیشگیری از افتادن فرزندان این آب و خاک در دام مواد مخدر اهمیت بسزایی دارد

گفتنی است ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان