تعامل و همکاری متولیان فرهنگ جهت توسعه فرهنگی امری ضروری است
تعامل و همکاری متولیان فرهنگ جهت توسعه فرهنگی امری ضروری است
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تعامل و همکاری متولیان فرهنگ جهت توسعه فرهنگی ضروری است گفت: در این دولت بستر لازم برای فعالیت های دینی و مذهبی فراهم است و نباید به برخی تبلیغات رسانه ای ناهمسو توجه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیت الله «رسول فلاحتی» جمعه، ۲۴ دی در دیدار حجت الاسلام «حمیدرضا ارباب سلیمانی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی، با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری در تصمیم گیری های فرهنگی به ویژه در سطح کلان به فرموده رهبر معظم انقلاب که ” دستاوردی که کار جمعی دارد کار فردی ندارد و یا خیلی کم است.” اشاره کرد و گفت: کار جمعی بسیار تاثیرگذار است، به عنوان نمونه تفسیر نمونه آیت الله مکارم یک کار جمعی است که همچنان اثرگذار است.نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در این دولت بستر لازم برای فعالیت های دینی و مذهبی فراهم است و نباید به برخی تبلیغات رسانه ای معاندان توجه کرد افزود: متولیان مذهبی یاری دهنده جوانان در فعالیت های دینی و مذهبی باشند و هیچ عذری پذیرفته نیست. وی فرهنگ را امری تدریجی دانست و با بیان اینکه کار فرهنگی لباس عوض کردن نیست بلکه دلی است تصریح کرد: فعالیت هایی که دلی و خالصانه باشند بسیار نقش آفرین بوده و  بر دل می نشیند و برکات زیادی به همراه دارد.

آیت الله فلاحتی طرح چهره به چهره را بسیار مطلوب و تاثیرگذار برشمرد و ادامه داد: زمینه انجام کار فرهنگی برای همه نیروها فراهم است. نباید تنها به اعتبار توجه داشت بلکه باید با اراده و جهادی وارد میدان شد مانند ایام کرونا که اتحاد و همدلی بین همه گروه ها در انجام فعالیت های فرهنگی و کمک به نیازمندان موجب خلق حماسه های بی نظیر شد. وی با اشاره به کمک های مردمی خودجوش در دوران کرونا، این فعالیت ها را قابل ستایش دانست و اذعان کرد: فقط نباید معایب را دید بلکه باید خوبی ها را که با همه بی بضاعتی ها در حال انجام است، دید و برجسته کرد. امام جمعه رشت با اشاره به حضور مردم انقلابی گیلان در همه صحنه های دفاع از نظام و انقلاب خواستار پرهیز از حاشیه ها، جانبداری های سیاسی و غرض ورزی های شخصی شد و بر حمایت از مدیران انقلابی جهت توسعه استان تاکید کرد.

  • منبع خبر : فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان