تمدید مهلت ثبت‌نام وام کرونا/ افزون بر ۵ میلیارد تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد
تمدید مهلت ثبت‌نام وام کرونا/ افزون بر ۵ میلیارد تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام وام کرونا در سامانه اینترنتی کارا، گفت: تاکنون افزون بر پنج میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: مهلت ثبت‌نام جهت دریافت تسهیلات کرونا برای صاحبان کسب و کارها در رسته‌های مشمول تمدید شده است.

وی اظهار داشت: افراد و واحدهای کارگاهی رسمی (دارای کارکنان بیمه شده) تا ۱۵ شهریور و شاغلان و فعالان فرهنگی و هنری بدون کد کارگاهی بیمه (غیر رسمی) تا پایان شهریورماه جاری مهلت دارند در سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با دعوت از همه مشمولان حوزه فرهنگ و هنر استان برای ثبت‌نام در این سامانه و تکمیل اطلاعات، اعلام کرد: تا صبح امروز، ۹۲۷ فقره پرونده از بالغ بر هزار و پانصد نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گیلان در سامانه کارا ثبت‌نام شده است.

فاضلی افزود: از این تعداد، ۴۰۸ پرونده خویش‌فرما، ۱۳۶ پرونده کارگاه رسمی و ۳۸۳ پرونده غیر رسمی (فاقد بیمه) بوده است.

وی، تسهیلات درخواستی اصحاب فرهنگ و هنر استان در این سامانه را ۱۹ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون پنج میلیارد و ۸۱ میلیون ریال تسهیلات به این متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این تسهیلات به جهت جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای این بخش ناشی از محدودیت‏‌ها و بیکاری‏‌های تحمیلی مستمر از کرونا است از متقاضیان خواست تا هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.