آئین تجلیل از مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان
آئین تجلیل از مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های حوزه ورزش بویژه در بخش بانوان از برنامه های عملیاتی و اجرایی دولت مردمی و انقلابی در استان است، گفت: ورزش بانوان با رویکرد حضور موفق در عرصه های ملی و بین المللی توسعه می یابد‌.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر (سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱) با همراهی دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت در آئین تجلیل از مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان که در سالن شهید نامجو مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) رشت برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام پاسداشت مقام زن و مادر و ولایت باسعادت حضرت زهرا(س)، افزود: بانوان در ایجاد آرامش و حفظ بنیان خانواده که بسایر حائز اهمیت است و مورد هجوم دشمنان قرار گرفته، نقش بسیار مهمی دارند.

وی اظهار کرد: در خصوص جایگاه مادر و زن هرچی بگوئیم کم است، زیرا بانوان و مادران چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن با تربیت فرزندانی فداکار موجب ماندگاری و رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مادران و همسران رزمندگان در دوران دفاع مقدس و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی گفت: مادران این مرز و بوم در تربیت فرزندان و پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه‌های فرهنگی نقش مهمی داشته و این تاثیر پذیری تاکنون ادامه دارد و بدون دعای خیر مادر و پدر هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با توجه به اهمیت توجه به ورزش بانوان در جمهوری اسلامی به ویژه در استان گیلان بیان کرد: ورزشکاران گیلانی و به ویژه بانوان در آوردگاه‌های بین‌المللی پرچم مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزار در آورده و باعث افتخار گیلان و کشور شدند و قطعا این موفقیت ها با حمایت پدران و مادران و دیگر اعضای خانواده ثمربخش بوده است.

دکتر عباسی نقش بانوان در پیشرفت کشور را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی، حضور بانوان در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پزشکی بسیار پررنگ بوده و بانوان نقش مهمی در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی به درجات رفیع علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیدند، گفت: در دوران پهلوی یک پزشک متخصص در حوزه بانوان و زنان وجود نداشته است ولی اکنون در هر مرکز سلامت و بیمارستان‌ها نقش بانوان معین و مشخص است که این امر نشان دهنده حضور ارزشمند بانوان در توسعه کشور در عرصه‌های مختلف علمی و غیر علمی است‌.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشد و بالندگی در جمهوری اسلامی با حضور بانوان بسیار مشهود است، افزود: پشتوانه دعای خیر مادران و همسرانی فداکار در تربیت فرزندانی متعهد و متخصص بعنوان معیار خانه و خانواده برکسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: دعای خیر مادران و همراهی همسران شهدا و ایثارگران همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه عشق و دلدادگی، ایثار و شهادت، مایه عاقبت بخیری و ماندگاری نام، یاد و مسیر این ستارگان درخشان بوده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه باورها و اندیشه‌های ما برگرفته از مادران غیور و ولایتمدار در جمهوری اسلامی است، بیان کرد: اگر جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های علمی، موشکی، فضایی، هسته‌ای و پزشکی به موفقیت‌های بسیار زیادی رسیدند برگرفته از اندیشه مادرانی است که حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار داده اند.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص سالن‌های ورزشی به بانوان و توسعه زیرساخت های ورزش این قشر در استان، افزود: در استان گیلان سالن‌های ورزشی و استخرهای ویژه بانوان در اختیار این قشر قرار گرفته است و برخی از سالن‌ها هم نوسازی شدند زیرا توجه به ورزش بانوان زمینه ساز حضور موفق در عرصه های ملی و جهانی و کسب مدال در آوردگاه‌های بین المللی است.

در این آئین، از ۲۲ نفر از بانوان ورزشکار موفق، مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در استان و دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت تجلیل بعمل آمد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت