آیین گرامیداشت مقام آتش نشان با حضور فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و خانواده های آتش نشانان رشت برگزار شد
آیین گرامیداشت مقام آتش نشان با حضور فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و خانواده های آتش نشانان رشت برگزار شد
آیین گرامیداشت مقام آتش نشان به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ با حضور فرماندار شهرستان رشت، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران شهرداری و خانواده های آتش نشانان به همت سازمان آتش نشانی رشت ،سازمان فرهنگی و مدیریت ارتباطات شهرداری رشت در سالن شهدای انتظامی واقع در فلکه انتظام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت،فرماندار شهرستان رشت در آیین مذکور با تبریک تقارن روز ملی آتش نشانی و ایمنی با هفته وحدت اظهار کرد: آتش نشانان در زمره انسان هایی هستند که از آسایش خود می گذرند و آسایش و امنیت دیگران را رقم می زنند.

کیا عاشوری، آتش نشانان را مصداق بارز ایثارگری خواند و افزود: آسایش موجود در جامعه را مرهون جانفشانی آتش نشانان و خانواده های آنها هستیم.
آتش نشانان حافظ جان و مال شهروندان هستند
رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در مراسم تجلیل از آتش نشانان شهرداری رشت که به مناسب روز آتش نشان در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامی داشت روز آتش نشان اظهار کرد: آتش نشانان سربازان امنیت این شهر هستند .
محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه آتش نشانان دلاور همواره در مواجهه با هر خطر و بحرانی عاشقانه به قلب حادثه می روند افزود: یقینا تا زمانی که این لباس مقدس آتش نشانی را به تن نکنیم، نمی توانیم شرایط خاص و خطرات مختلف این شغل را به درستی درک کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه آتش‌نشانی شغلی مقدس است تصریح کرد: آتش نشانان مدافعان امنیت و آرامش شهر هستند که در دو مقوله اطفای حریق و امداد و نجات تلاش می کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز ثابت کردند که جان و مال همنوعان و حفظ منافع و اقتدار کشور برایشان از هر چیز دیگر عزیزتر است.
کارگرنیا با اشاره به شهدای آتش نشان دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: ۲۴۵ آتش نشان شهید تاییدی بر حضور غیرتمندانه دلاور مردان آتش‌نشان در دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه اعضای شورای ششم و شهردار رشت قدردان رشادت های آتش نشانان غیور شهرداری رشت هستند افزود: شورای ششم همواره حامی آتش نشانان خدوم است و ان شاا بتوانیم با اقداماتی اثر گذار در کنار ادای دین ، بخشی از دغدغه های این عزیزان را برطرف کنیم
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر رشت نیز در مراسم مذکور با گرامیداشت هفته وحدت و روز ملی آتش نشانی و ایمنی و تبریک این ایام فرخنده به خانواده های آتش نشانان، گفت: تعداد چهار دستگاه خودرو از رده خارج شده در سازمان املاک شهرداری وجود دارد که قابل بازسازی است.
مسعود عباس نژاد، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی خودروهای مذکور را حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با نوسازی خودروها مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به تجهیزات آتش نشانی رشت اضافه می شود.
شهردار رشت نیز در آیین گرامیداشت مقام آتش نشان با گرامیداشت هفته وحدت و روز ملی آتش نشانی و ایمنی و همچنین قدردانی از همراهی خانواده های آتش نشانان گفت: آتش نشانان در سخت ترین شرایط محیطی به یاری حادثه دیدگان می شتابند و به انجام عملیات امدادرسانی می پردازند.
رحیم شوقی با گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانانی که جان خود را برای نجات شهروندان فدا کردند، افزود: طی سال های گذشته حوادث تلخ حریق پالایشگاه آبادان در جنگ تحمیلی، متروپل و پلاسکو که آتش نشانان بسیاری جان خود را برای حفظ جان و مال مردم فدا کردند از ذهن ها پاک نمی شود.
وی با بیان اینکه حفظ ایمنی و سلامت آتش نشانان هنگام عملیات در آتش سوزی ها و حوادث برای مسئولان حائز اهمیت است، تصریح کرد: نگرانی خانواده آتش نشانان هنگامی که برای انجام ماموریت اعزام می شوند، را درک می کنیم.
آتش نشانی ایثارگری است
در آیین گرامیداشت مقام آتش نشان از خانواده های معظم شهیدان آتش نشان مهدی مرادی، بهمن عبدی، غلامرضا اکبری و احمد نعمت طلب با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.
معرفی برترین های مسابقه چالش آتش نشان (fcc) از جمله برنامه های آیین گرامیداشت مقام آتش نشان بود و علی رضازاده سرپرست تیم ایستگاه ۱۵ مقام نخست تیمی، احمد احمدنیا سرپرست تیم ایستگاه ۳ مقام دوم تیمی و وحید دهقان سرپرست تیم ایستگاه ۴ مقام سوم تیمی را کسب کردند ضمن اینکه عطار سیدی مقام نخست انفرادی، علیرضا مهدی زاده مقام دوم انفرادی و پژمان حقیقی مقام سوم انفرادی راکسب کردند.
همچنین قربانعلی فرحناک، محمد چمن پور، مهدی یزدانی، طاهر رضایی، محمدرضا رفیع، حسن احمدپور، محسن رادمند، حسین خوش منش، مهدی کامران، علیرضا مهدی زاده، مجتبی عطارسیدی، پژمان حبیبی، مصطفی نوری، عباس غیوری، ابراهیم تقوی، حبیب بالنده، مجتبی ساعدی، رامین فلاح، محمد عالمی، فاطمه فکوری، فاطمه نادری، صابر شهری، بهزاد ندایی و علی جعفری به عنوان برگزیدگان آتش نشان آیین گرامیداشت مقام آتش نشان معرفی شدند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت