خدمت به مردم موهبت الهی و مایه افتخار مسئولان است
خدمت به مردم موهبت الهی و مایه افتخار مسئولان است
نماینده عالی دولت در گیلان، خدمت به مردم را موهبت الهی و مایه افتخار مسئولان دانست و بیان کرد: سند تحول آفرین کشور در گرو عملکرد جهادی و انقلابی مدیران است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی غروب (پنجشنبه۲۸ مهر ۱۴۰۱) در ادامه سفر یک روزه خود به مناطق ارتفاعات و کمتربرخوردار رودبار؛ در جمع مردم در مسجد جامع روستای کلیشم بخش عمارلو این شهرستان، روستای کلیشم را همچون نگینی درخشان در بلندای رودبار عنوان و با تقدیر از ابراز محبت و صفای روستاییان این منطقه به خدمتگزارانشان،بیان کرد: مردم کلیشم همچون دیگر اقشار مردم قهرمان و ولایتمدار رودبار نقش بی بدیلی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کردند و امروز هم با همان نگاه انقلابی پای نظام هستند.

استاندار گیلان خدمت به مردم را موهبت الهی و مایه افتخار مسئولان دانست و تصریح کرد: تلاش دولت سیزدهم رفع موانع در بخش های مختلف است و برای جبران عقب ماندگی های گذشته نباید فرصت را از دست دهیم.

دکتر عباسی با اشاره به حضور میدانی مدیران کل دستگاه های اجرایی همراه وی در دیدارهای چهره به چهره با مردم، این حرکت ها را منتج به حل مشکلات و توسعه عنوان و بیان کرد: سند تحول آفرین کشور در گرو عملکرد جهادی و انقلابی مدیران است.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات در گیلان، افزود: در گذشته بودجه بر اساس معیار جمعیت تقسیم بندی می شد ولی امسال اعتبارات بر اساس محرومیت و وسعت تعیین می شود تا توزیع عادلانه خدمات صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم بهترین پشتوانه نظام هستند، از مسئولان خواست که در کنار مردم باشند و افزود: رویکرد مردمی دولت سیزدهم باید سرلوحه کار مدیران در لایه های مختلف مدیریتی باشد.

دکتر عباسی با اشاره به مشکل آب شرب روستای کلیشم، به مدیرعامل آبفای گیلان تاکید کرد ظرف مدت یک هفته  برای حل این مشکل در قالب کارگروهی بررسی و رفع مشکلات این منطقه اقدام کند.

وی ادامه داد: حل مشکل مخابراتی، بازنگری طرح هادی و تعیین تکلیف سالن ورزشی آموزش و پرورش روستای کلیشم جزو مصوبات اصلی این سفر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان از اختصاص ۴۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برای شهرستان رودبار خبر داد و اضافه کرد: تقویت زیرساخت های برق مناطق روستایی رودبار اولویت دار است.

دکتر عباسی با تاکید بر استفاده از انرژی های نوین در گیلان، بیان کرد: عملیات اجرایی تامین برق از طریق انرژی نو و خورشیدی در دو شهر لوشان و منجیل در حال اجرا است.

وی از احیای معدن سنگرود خبر داد و افزود: در این معدن بعنوان صنعت محرکه منطقه زمانی دو هزار نیرو شاغل بودند، که غیرفعال است و به زودی احیا می شود.

وی یکی از دلایل مشکلات آب در بخشی از مناطق شهرستان رودبار را کاهش دبی آب در چشمه‌سرهای این مناطق دانست و تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی اعتبارات لازم از محل سفر رئیس جمهور، ملی و استانی برای رفع این مشکل دبی آب در سرچشمه‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته استاندار گیلان، اقدامات لازم جهت افزایش نیروی انسانی در مدارس رودبار و بخش‌های این شهرستان انجام و شورای آموزش و پرورش در این خصوص برگزار شود.

دکتر عباسی با اشاره به استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ برای  امورات کشاورزی، دامپروری و گردشگری، بیان کرد: متقاضیان می توانند با استفاده از این تسهیلات در بخش های مختلف فعالیت کنند و چرخ اشتغال و تولید را به حرکت در بیاورند.

استاندار گیلان در ابتدای حضور خود در مسجد جامع روستای کلیشم، با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این منطقه ادای احترام کرد.

دکتر عباسی در انتهای سفر به رودبار، از مسیر کوهستانی دیلمان سیاهکل بازگشت تا در جریان اقدامات اجرایی عملیات آسفالت این منطقه قرار گیرد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان